fallback

Mattel търси своята креативна страна

Компанията се опитва да се справи с проблемите си на пазара като търси нови подходи към предизвикателствата по пътя си

12:24 | 23.12.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Подобно на играчките Barbie, срещите с представители на производителя на играчки Mattel идват с един куп инструкции, пише The Wall Street Journal.

Сред тях са: никакви срещи без конкретна цел. Могат да участват не повече от 10 души, освен ако срещата не е с цел обучение. Освен това за вземането на едно решение са необходими не повече от три срещи.

Новите указания са част от усилията на главния изпълнителен директор на Mattel Браян Стоктън да се справи с “културата на конферентните зали и презентациите на PowerPoint”, така че компанията да се върне към мисленето за играчките.

Според Стоктън компанията не залага много на креативната си страна.

“Ние трябва да се съсредоточим, да бъдем малко по-свободно и не толкова праволинейни”, коментира той. Компанията има основание да действа спешно. Mattel, която притежава известни марки като Barbie, Hot Wheels и Fisher-Price - не предлага много забавления по време на особено важния за търговците коледен сезон. По това време на годината се генерират около 50% от продажбите на играчки.

През тази година Mattel обаче загуби около една трета от пазарната си стойност и се превърна в една от най-слабо представилите се големи американски корпорации през последните 12 месеца.

Продажбите на продуктите на Barbie отбелязаха спад с 18% през първите девет месеца на годината, след като през 2013 г. спаднаха с 13%. Бизнесът с бебешки продукти се свива вече трета поредна година, а през тази година продажбите спаднаха с двуцифрени стойности.

Проблемът в резултатите на Mattel идва в момент, в който индустрията за детски играчки се бори с големи предизвикателства, включително по-ниската раждаемост и по-големите деца, които играят по-малко с традиционни видове играчки. В момента индустрията възлиза на 22,09 млрд. долара.

И все пак тя се радва на успехи през тази година, благодарение на популярни продукти като тези, свързани с филмите “Костенурките нинджа” и “Замръзналото кралство”, които са много търсени. В САЩ продажбите на играчки нарастват с 4% през първите девет месеца на 2014 г. спрямо година по-рано.

Междувременно конкурентите на Mattel бележат успехи. Lego е на път да се изравни с Mattel, която в момента е най-голямата компания за играчки в света. Дори по-малките конкуренти като VTech Holdings също набират популярност. Пускането на iPad през 2010 г. доведе до нови предизвикателства пред индустрията, тъй като устройството привлече вниманието на децата.

Mattel “се сблъсква с голям брой предизвикателства и слабостите, които компанията има през последните десетилетия”, твърди анализаторът Шон МакГоуън от Needham & Co.

Докато тези заплахи нарастват, Matterl е заета, може би прекалено много, със срещи и заседания. Според интервюта с повече от дузина бивши и настоящи служители на компанията, решенията за всичко се проточват изключително, докато се стигне до окончателно решение.

За да стимулира творческата енергия в компанията, Стоктън върна в компанията ветерана Ричард Диксън, който помогна за възраждането на Barbie преди близо десетилетие. Сега Диксън има задачата отново да промени подхода на фирмата.

Тези ходове показват колко много се е променила Mattel за седем десетилетия, откакто се ражда като малък гаражен бизнес за правенето на рамки за картини и къщи за кукли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:05 | 11.09.22 г.
fallback