fallback

Коледа дава тласък на продажбите в нехристиянски страни

Китай и Обединените арабски емирства възприемат все повече традиции, характерни за коледните празници

15:32 | 18.12.14 г.

Украсена коледна елха с примигващи светлинки и опашка от хора чакащи за среща с Дядо Коледа. Това е типична сцена по коледните празници в САЩ... с тази разлика, че тук става дума за Шанхай, пише Bloomberg. 

Подобни неща стават все по-популярни в Китай и други части на света, които не празнуват Коледа по начина, по който това се случва в САЩ. Световните марки и местните търговци насърчават сезонните продажби с украса и събития, чиято цел е да привлекат купувачите от Азия и Близкия изток.

Въпреки че тенденцията набира сили от години в нехристиянски страни, които нямат подобни традиции, търговците увеличават усилията си в тази посока през празничния сезон.

За първи път Macy's, Aeropostale и Saks Fifth Avenue работят с компании за онлайн търговия като Borderfree и Airplay, за да предлагат коледни промоции директно на китайските потребители.

В Обединените арабски емирства големият брой международни компании и напливът на руски туристи помага за навлизането на тази тенденция в иначе предимно мюсюлманската нация, твърди Дереа Кей, консултант в Lucule Consulting в Ню Йорк.

Магазините в Дубай предлагат коледни елхи, подаръци и се организират празнични базари. Освен това желаещите могат да похапнат коледна вечеря.

Всичко това представлява голяма промяна в сравнение със ситуацията преди десетилетие, коментира Джанет Бенет, помощник вицепрезидент на компанията Douglass Bennet Property, която от 10 години се занимава с продажбите на търговски площи в молове в Дубай.

Въпреки че християнското население в Япония е малобройно, много японци се възползват от различни аспекти на Коледа, като си разменят подаръци и похапват коледни сладкиши. Бъдни вечер пък е използвана от двойките за романтични вечери навън.

В Китай западните компании като Tesco и Carrefour пускат коледни промоции, посочва Адам Левин, главен изпълнителен директор на консултантската компания Levin Consulting.

Младите хора в Китай пазаруват повече преди празниците, твърди Ан Лий, автор на книгата „What the U.S. Can Learn from China”. По думите ѝ това се дължи на факта, че все повече хора започват да си подаряват коледни подаръци.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:38 | 11.09.22 г.
fallback