Най-голямата аукционна къща по продажби Christie’s International обяви официално, че Патриция Барбизе е първата жена, която ще стане неин главен изпълнителен директор. Новината идва, след като стана ясно, че Стивън Мърфи се оттегля от поста, пише Bloomberg.
60-годишният Мърфи ще напусне Christie’s в края на тази година, разкриха от компанията вчера, по-малко от две седмици след като ръководитeлят на конкурентната аукционна къща Sotheby’s обяви оставката си.
59-годишната Барбизе е председател на Christie’s и главен изпълнителен директор на Artemis SA, холдингова компания, която е собственост на френския милиардер Франсоа Пино. Последният придоби Christie’s през 1998 г. Барбизе ще запази председателския си пост.
Компанията обаче отказва да разкрие каква ще е новата ѝ стратегия.
На 13-и ноември Christie’s продаде следвоенно и съвременно изкуство на търг, на който събра рекордните 852,9 млн. долара. Аукционната къща може да се похвали с 1,2 млрд. долара от продажби на импресионистично, модерно, следвоенно и съвременно изкуство в рамките на две седмици през ноември.
Продажбите на изкуство и предмети с колекционерска стойност нараснаха до рекордните 2,7 млрд. паунда (4,6 млрд. долара) през първите шест месеца на годината, благодарение на покупките на съвременни творби и засиленото търсене от страна на новите клиенти.
Според Christie's това увеличение е с 12 на сто спрямо 2013 г.
"Когато дойдох в Christie's, имахме 5 млрд. долара годишни продажби", посочва Мърфи. "През първата половина на тази година имаме 4,6 млрд. долара, така че определено има добре перспективи".
Смяната в ръководството на Christie's няма да се отрази по никакъв начин на пазара на изкуство, твърдят от консултантската фирма Linn Press. "Става дума за почти плавен преход. Той няма да окаже въздействие върху бизнеса".
Мърфи твърди, че не е изненадан от общото повишаване на цените на пазара на изкуство. Миналия месец Christie's продаде творбата "Triple Elvis", създадена от Анди Уорхол, за 81,9 млн. долара.
По думите на Мърфи има повече купувачи от всякога. Новите клиенти на Christie's представляват 24 на сто от всички клиенти на аукционната къща през първото полугодие. Същевременно фирмата разшири своята дейност в Хонконг и Китай. Продажбите на колекционери в Азия възлизат на 28% от общите продажби на Christie's, а 20 на сто от новите клиенти са базирани в Азия.
Онлайн търговете продължават да печелят популярност, а електронните продажби за първите шест месеца на годината се увеличиха със 71% спрямо първата половина на 2013 г., достигайки 8,7 млн. паунда.
През юли Мърфи обяви, че компанията е инвестирала 50 млн. долара в рамките на три години за изграждането на собствена онлайн платформа.