fallback

Масайоши Сон - вдъхновението на младите предприемачи в Япония

16-годишен младеж напуска училище, за да създаде собствена старт-ъп компания по примера на Сон

13:25 | 12.10.14 г.

Йохчиро Миками иска да бъде следващия Масайоши Сон, втория най-богат човек в Япония, ето защо тази година напуска училище едва на 16-годишна възраст.

Сега той посвещава цялото си време на Gnex Ltd., компания за краудфъндинг*, подкрепяна от шест спонсора, включително Yahoo Japan на Сон и Recruit Holdings, пише Bloomberg. 

Старт-ъп компанията на Миками събира пари за студентски проекти, включително за приложение, което предоставя информация за изпитите за прием в университетите и социална мрежа за студенти, които да споделят графиците си.

„Масайоши Сон продължава да инвестира в различни компании“, посочва Миками в интервю. „Неговите инвестиции носят дивиденти на неговата фирма, служителите ѝ и на обществото. Такъв вид предприемач искам да бъда“.

Сон, който е главен изпълнителен директор на SoftBank и председател на Yahoo Japan, напуска гимназията си в Япония, когато е едва на 16 години, и започва да посещава училище по английски език в Калифорния, преди за започне изграждането на своята интернет империя.

Миками взема пример и от лондонския тийнейджър Ник Д'алойсио, който миналата година стана милионер на едва 17-годишна възраст. Това се случи, когато Yahoo! Inc. придоби неговото мобилно приложение за четене на новини Summly.

"Тийнейджърите вече не търсят насоки от възрастните“, коментира Мика Кумахира, преподавател в Graduate School of International Management в Токио. „Ще станем свидетели на появата на повече такива тийнейджъри предприемачи“.

Откакто създава Gnex през март 2013 г. в спалнята си, Миками е създал компания, която в момента включва 13 души, негови приятели. Служителите са на възраст между 15 и 20 години и контактуват помежду си чрез Skype.

Целта на компанията е да достигне до 100 спонсора до март 2015 г., за да събере 20 млн. йени (185 370 долара), за да разшири бизнеса си, твърди Миками.

През 2013 г. краудфъндинг уебсайтовете са събрали общо 5,1 млрд. долара, в сравнение с 2,7 млрд. долара през 2012 г. според Crowdsourcing LLC.

Една от ранните инвестиции на Миками е в BridgeCamp, която дава на студентите капитал, персонал и офис площи, за да развиват бизнес.

"Нямаше никакъв начин младите предприемачи да намерят хора с общи интереси. Ето защо реших да включва нефинансова подкрепа в нашия уебсайт“, коментира Миками.

По думите му спонсори като Yahoo Japan и Recruit имат възможност през Gnex да достигат до млади таланти, които имат проекти в ранен етап на развитие.

„Искаме да подкрепим предприемачи от Япония, които ще могат да се конкурират на световно ниво“, твърди Акихико Окамото, който ръководи Recruit Technology Institute в Токио. „Ето защо решихме да подкрепим BridgeCamp”.

Откакто напуска училище, Миками обикновено започва сутрините си, проверявайки своите борсови инвестиции и работи самостоятелно, докато неговите приятели приключат училище през деня. Той купува първите си акции, когато е едва осемгодишен, след като чете книга за инвестирането, която намира на лавицата с книги на баща си.

Когато е на 13, Миками има бизнес идея да свързва хотелите с пътниците и студентите, които учат в чужбина, подобно на базираната в Сан Франциско компания Airbnb. Той печели 5 млн. йени финансиране от Samurai Incubate, малък инкубатор от Токио.

Миками твърди, че Япония трябва да направи препятствията пред младите предприемачи по-малки. В момента деца под 15 години не могат да регистрират собствен бизнес, допълва той.

Администрацията на премиера Шиндзо Абе взема мерки, за да създаде по-добра среда за предприемачите, включително променя правилата, които позволяват краудфънфинга за увеличаване на собствения капитал.

*Терминът „краудфъндинг“ (от англ. crowdfunding) се свързва с използване на онлайн общности за финансиране на даден бизнес или проект. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:18 | 04.09.22 г.
fallback