След Япония, Сингапур се оказва втората страна заразена с манията по Hello Kitty. През 2000 г. липсата на достатъчно играчки на любимата котка в един от ресторантите на McDonald's в града довеждат до истински бунт. Седем души са ранени, а трима са хоспитализирани за лечение. Това е само началото.
В момента “Kitty chan”, както марката е по-известна в Япония, е едно от най-разпознаваемите изображения на Земята. Тази есен Hello Kitty става на 40 години. Тя е Троянският кон, който доведе до глобалната доминация на японската „сладка култура“, пише BBC.
От Маракеш до Хонолулу, котето с червена панделка на главата в момента е сред най-популярните образи в света. Доказателството - търсенето на ключовите думи „Mickey Mouse” в Google води до показването на 23 млн. резултата, докато Hello Kitty има с 10 млн. повече.
На пазара се предлагат китари с формата на Hello Kitty и дори надгробни камъни Hello Kitty. Известното коте, създадено от дизайнера Юко Шимицу, се превърна в икона, харесвана от звезди като Лейди Гага. Забележително е, че световното ѝ господство е постигнато с малко реклама. Вместо това брандът набира популярност чрез разкази от уста на уста.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.