През всичките 41 години, в които авиокомпания Malaysia Airlines осъществява полети, тя е имала само две инцидента с трагичен край преди 2014 г. След като неин самолет беше свален в източната част на Украйна само четири месеца след като полет MH370 изчезна, е трудно да си представим как компанията ще се справи, пише Quartz.
Стойността на компанията е със 75% по-малка от миналогодишната и Malaysia Airlines губи по 1,6 млн. долара на ден. След катастрофата преди няколко седмици тя предложи на пътниците да възстанови всички билети, закупени за полети през тази година. Сега изглежда като добро време тя да заложи на огромната промяна, която главният изпълнителен директор на авиокомпанията Ахмад Джаухари Яхия обеща по-рано.
В исторически план, за да се справят с негативния си имидж, азиатските авиокомпании са извършвали ребрандиране, но в този случай Malaysia Airlines ще се нуждае от нещо повече от нов облик.
Преди изчезването на MH370 марката Malaysia Airlines е променяна. Някои от самолетите ѝ са със старите червени и сини линии, но повечето са боядисани спрямо новия дизайн, а новите самолети Airbus A380 имат различен дизайн само в синьо и бяло. Някои твърдят, че това е объркващо.
„Последователността в имиджа на марката е задължителна“, отбелязва брандинг блогър.
Но за Джони Кларк, който е професионален пилот, консултант по брандиране на авиокомпании и директор на TheDesignAir, марката Malaysia Airline “като цяло е много солидна“. По думите му е наложително компанията бързо да реши дали ще отговори на събитията от 2014 г. чрез подобни промени.
И двата самолета, свързани с тазгодишните инциденти, бяха със стария дизайн, което означава, че умният ход в този случай би бил да се ускори уеднаквяването на дизайна на всички самолети спрямо новия облик, смята Кларк.
Трагедията на полет MH17 напомня свалянето на полет KAL007 на Korean Air Lines през 1983 г. от съветски изтребител след като търговският превозвач се отклони в руското въздушно пространство. Година по-късно авиокомпанията смени имиджа си. Korean Air Lines (KAL) стана известна с името Korean Air. Горната половина на изцяло белите самолети беше боядисана в светлосиньо. Логото, представляващо червен жерав, заграден в червено кръгче, беше сменено и в момента съдържа бял, син и червен цвят. Причината е, че старото лого вече се свързва с трагедията и се смята за прокълнато.
Дори и с тази промяна, Korean Air, която сега се класира сред авиокомпаниите с най-добро обслужване и безопасност, трябваше да се бори в продължение на години, за да се справи с проблемите си.
Japan Airlines промени дизайна на самолетите си, след като неин Boeing 747 се разби в планина на север от Токио през 1985 г. Това е най-смъртоносната катастрофа в историята. При инцидента загинаха 520 души.