С дълговете си за 23 млрд. долара - най-високите от всички американски компании за хотели и казина, Caesars Entertainment иска да разшири бизнеса си в Лас Вегас, без да инвестира огромни суми или пък допълнително да засилва свръхпредлагането на стаи в града, пише Businessweek.
Собственикът на осем имота на прочутата главна улица "Стрип", включително Caesаrs Palace и казино курорта Planet Hollywood, прави изненадващ залог: виенско колело с височина 167 метра.
High Roller, което ще дебютира през 2014 г., и заобикалящият го "парти квартал" Linq, който ще бъде открит на етапи от началото на декември, са най-сериозният опит на Лас Вегас да привлече туристите, които напоследък странят от масите за покер. Проектът за 550 млн. долара трансформира квартала в място за разходки, вечери, комар и пазаруване, разполагащ с виенско колело, което според Caesars би могло да засенчи London Eye или пък Empire State Building с гледките, които предлага.
"Това е новият модел в Лас Вегас", коментира Брент Пайрош, консултант в Newmark Grubb Knight Frank и в Caesars. "Преди 10 или 20 години тези проекти щяха да бъдат сметнати за конкуренция на основния хазартен бизнес". Сега обаче операторите на казина имат добра причина да погледнат отвъд масите за игра: средностатистическият посетител на Лас Вегас миналата година е похарчил 485 долара на игралните автомати и масите в казината на едно посещение или с 30% под 652-те долара за 2006 г. Разходите за храна, пазаруване и представления обаче са нараснали с 1% до 457 долара.
След завършването на проекта Caesars ще разполага със зона за забавление на открито с дължина от близо 1 миля, която ще свързва притежаваните от компанията Planet Hollywood и Harrah's. Докато се разхождат, туристите ще преминават покрай Linq - алея и място за концерти, както и ресторанта Tilted Kilt Pub & Eatery. Казината на Ceasars Quad и Flamingo ще имат вход към площада. Молът близо до пресечката на бул. "Лас Вегас" и ул. "Фламинго" слага край на идеята, че казината трябва да държат хората затворени вътре.
"Има естествен начин, по който хората искат да живеят живота си", твърди Рик Карузо, консултант по строителство на търговски центрове от Лос Анджелис. "Те искат да са на улицата, да имат усещането, че са на място, което е много по-органично".