fallback

Новият китайски лукс: вино с патица, не със спрайт

Луксозните марки в страната увеличават усилията си да образоват потребителите за по-фините аспекти на висшата мода

13:40 | 05.09.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Не можете да различите Моне от Ван Гог? Екипът на Christie's International в Китай може да Ви помогне. Смесвате скъпо Шато Петрюс или Шардоне със Спрайт? Сомелиерите във веригата за продажба на вина Sarment в Шанхай ще Ви обяснят защо не бива да го правите.

На фона на забавянето на темпото на растеж в сектора на луксозните стоки в Китай и промяната в потребителските нагласи, които стават все по-селективни, луксозните марки увеличават усилията си да образоват потребителите за по-фините аспекти на висшата мода и изисканите вина, за да ги убедят да плащат повече за тях. 

Икономическият растеж в Китай се забавя за второ поредно тримесечие, а правителството обяви антикорупционна кампания, която цели да накара хората да не предлагат, а чиновниците да не приемат скъпи подаръци. В тази ситуация китайците се насочват към не толкова крещящия лукс. За да подкрепят продажбите си и да убедят китайците, че продуктите им си струват високите цени, фирмите за луксозни изделия предлагат задълбочени уроци по изкуство, вино, дизайнерско облекло, уиски и др.

Perno Ricard например организира пътувания до лозарски и уиски региони във Франция и Шотландия, както и дегустационни събития в Китай. Продажбите на напитките на фирмата с цена над 1500 юана (245 долара) в Китай са се увеличили над пет пъти за последните три години. Хората, харчещи най-големи суми за лукс в Китай, обикновено са предприемачи, които сами са направили парите си и са прекарали години в неуморна работа, без да имат много време да се потопят в културата на лукса. Сега те имат нужда от специалисти, които да ги ориентират, отбелязват експерти.

От Christie's International отчитат скок на китайците, които купуват произведения на изкуството за удоволствие или като инвестиция и търсят повече информация по въпроса. Броят на клиентите на аукционната къща от континенталната част на Китай, участващи в международни търгове, се е удвоил от 2008 г. насам. Тази година фирмата започна да предлага арт турове на китайски език - 14-дневен курс на цена 198 000 юана (32 350 долара), който води участниците от Пекин до Тайпе, Хонконг и Лондон и ги потапя в разнообразни теми - от античната китайска керамика до импресионисти като Клод Моне.

Много европейски потребители са израснали сред изобилие от марки, на които родителите и бабите и дядовците им са имали доверие. Китайците от друга страна нямат подобна традиция, на която да разчитат, коментира Анджелика Чун, главен редактор на Vogue China.

"Бабите и дядовците ни са израснали, носейки социалистически униформи", отбелязва тя. "Хората не могат да направят разлика в качеството и нивото на изисканост".

Докато в Шанхай магазините за вино никнат като гъби, Sarment Wine се отличава с уроци, в които преподава на клиентите как да съчетават вината с храната и да правят разлика между разновидностите, реколтите и регионите.

Стивън Су, 30-годишен проектен мениджър в строителна фирма в Шанхай, твърди, че Китай е изминал дълъг път от дните, когато смесването на вино със спрайт е било нещо обичайно. Той посещава курс, воден от Жан-Мари Прат - бивш главен сомелиер на Gordon Ramsay в Лондон.

"Не можеш да научиш много за виното сам", казва Су, обграден от други професионалисти. "Трябва да дискутираш в групи. Това не сам обогатява знанията ти, но и прави преживяването още по-вълнуващо", допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:38 | 05.09.22 г.
fallback