fallback

Износът на българско вино за Русия бележи ръст от 5,6%

Третото „Дефиле на младото вино” очаква хиляди гости в Пловдив в последния уикенд на ноември

23:06 | 17.11.11 г.

Снимка: sxc.hu

„След резкия срив на винения туризъм през 2008 г., който винаги е бил съчетаван и с културно-исторически туризъм, сега браншът започва да се съживява“, обясни на „подгряващата” третото издание на „Дефиле на младото вино” пресконференция днес собственикът на едноименната бутикова винарска изба в Брестовица Иван Тодоров. Според него „Дефилето на младото вино” има потенциал да се превърне в институция, да стане национален празник на българското вино, който да го популяризира по света като национален продукт.

През тази година румънски компании са проявили подчертан интерес към продукцията на отрасъла, отбеляза специалистът.

„Само от Брестовица двадесет тира – всеки с капацитет 20 тона, са товарили мерло и каберне. Има заявки за 300 тона наливно вино само от един производител. Интерес към продукцията от региона проявяват също така от Унгария и Чехия. А износът на вино за Русия към настоящия момент отбелязва ръст от 5,6 на сто спрямо миналата година. Очакваме до края на годината този ръст да нарасне още, защото в момента има проблеми с разрешителните на превозвачите, което забавя експорта”, обясни Росица Кючукова, главен секретар на Асоциацията на българските винари.

В тракийската низина са концентрирани  най-много винарски изби, коментираха организаторите на дефилето. Не случайно тук се реализира проект за развитие на винарството в Тракийско-Родопската яка на стойност 2 млн. евро.

„Туризмът най-бързо може да изтегли пловдивската икономика нагоре”, обясни стратегическите цели на тазгодишното „Дефиле на младото вино” Любозар Фратев, председател на организационния комитет на събитието.

Третото издание на „Дефиле на младото вино” 2011 г. се очаква да срещне хиляди ценители на гроздовия  еликсир със продукцията на 17 винарски изби от цялата страна. Миналата година двудневното дефиле е привлякло  около 5000 души, през тази организаторите очакват чувствително повече гости на двудневния празник на младото вино на 26-и и 27-и ноември.

За първи път тази година в събитието се включва и компания за производство на млечни и месни  продукти. В ресторанти в града  ще се поднася вино, съчетано с най-подходящите  храни за него, което пък е другата цел на организаторите – възпитание на култура на пиенето на вино.

Винопроизводителите ще представят младото си вино в няколко къщи в Старинен Пловдив и един ресторант в стария град. Натрупаният вече опит дава основание да се прогнозира, че в последния уикенд на ноември, когато е същинската изява на дефилето, ще бъдат дегустирани  между 3 и 4 тона вино. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:09 | 13.09.22 г.
fallback