fallback

Българските вина са най-предпочитани на пазара

Младите хора по-често са склонни да експериментират с нови световни сортове и аромати

13:33 | 21.12.10 г. 1
Автор - снимка
Създател

Българските вина продължават да са фаворити на пазара, независимо от агресивната ценова политика на чуждестранните марки. Все още решаващ фактор при покупката е цената, докато качеството като фактор, остава на по-заден план. Това се посочва в анализ за потребителските нагласи на веригата магазини Casavino.

В разгара на коледно-новогодишната шопинг кампания българинът традиционно залага на вино родно производство от сортовете мерло, каберне и мавруд в ценовия диапазон между 10 и 15 лв. за бутилка. Когато става дума за подаръци, обаче, потребителят е склонен да плати и по-големи суми – например 60 лв. за комплект известно френско шампанско с 4 чаши.

В Пловдив за подаръци купуват основно бутилка вино (между 20 и 50 лв.), като я комбинират с подходящ винен аксесоар – тирбушон, декантер и др. Във Варна за подаръци и новогодишни партита клиентите се зареждали направо с кашони вино и друг алкохол.

Търговците установяват, че винената култура на българските потребители се повишава. Купувачите все по-често са склонни да опитват и купуват нови сортове и марки вино и да променят традицията на пазара. Но засега потребителите са по-склонни да купуват традиционните купажни комбинации от каберне, мерло и мавруд на български производители, а не например вина от Южна Африка (в ценовия клас под 10 лв.).

Младите хора по-често са склонни да експериментират с нови световни сортове и винени аромати, докато по-възрастните държат на традицията и качествените български вина, коментират още търговците.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:18 | 13.09.22 г.
fallback