От татуирани обувки до къси панталонки, инкрустирани със скъпоценни камъни или парфюми, чиято миризма е специално създадена - направените по поръчка подаръци се запомнят за най-дълго.
Ежегодно, дори по няколко пъти в годината, хората се сблъскват с една и съща дилема – с какво да изненадат любимите си хора и приятели и как да внесат радост за празника им.
Естествено, хубавите неща си имат своята цена, но понятието „лукс“ вече доста се преекспонира. Хората не се задоволяват само със скъпи писалки, хай-тек джаджи, бижута с различни комбинации от скъпоценни камъни и метали. Все повече се търсят стоките, които освен стилни, са и уникални.
За Мауро Дюран, криейтив директор на CoutureLab – фирма за търговия на дребно, която има в асортимента си оригинални изработки на различни дизайнери, хората променят начина, по който пазаруват. „Нашите клиенти се стремят да се отличават“, казва той пред Wall Street Journal. „Толкова много неща вече се произвеждат масово, все повече и повече хора търсят нещо по поръчка и искат да запазят индивидуалността си. Повече от 70% от това, което продаваме, може да бъде направено уникално или да бъде поръчано по желание, вкусове и размери, зададени от клиента.“
Освен ултраскъпи и луксозни вещи, подаръците по поръчка могат да бъдат забавни и с чувство за хумор. Производителите на обувки Berluti например предлагат татуиране на обувки срещу допълнителна такса от 330 долара с всякакви образи по желание на клиента.
Интересен пример за подаръци по поръчка са и къси мъжки панталонки, покрити с камъчета Сваровски. Моделът дреха, както и платът й, зависи изцяло от вкуса на клиента, а камъчетата се слагат отново спрямо изискванията и предпочитанията му – под формата на надпис, образ, очертания на фигура или друго. В Лондон това струва по 5 паунда на камъче, а цветовото разнообразие е голямо – от над 15 различни нюанса.
За почитателите на хубавите парфюми са ароматите по поръчка. Подготовката за направата на „точния парфюм“ отнема месеци в консултации, разговори и обяснения на любимите на клиента аромати, предпочитаните места за разходка, спомени от миналото. След цялото това проучване екипът от специалисти на Лин Харис, която има парфюмериен магазин в Лондон, изработва идеалния парфюм срещу цената от 8 000 паунда.
За онези, които държат изненадата да е парфюм, но се стремят към средния и нисък ценови клас, могат да изберат гравиране на име или съобщение върху шишенце с вече готов аромат – цената тук е около 60 паунда за парфюма и още толкова за гравирането на стъклото.
Поръчка на колело с нестандартни размери, а съобразени с височината, килограмите и навиците на клиента, ризи не само в различни разцветки, но и с индивидуално избран цвят на копчетата, брой на джобове, кройка – за онези, които имат собствен вкус и трудно намират онова, което харесват, такъв тип подарък би се сторил особено вълнуващ.