Два големи бизнес филма са на път да се появят на екран – „Уолстрийт – парите никога не спят“, вторият епизод на класиката на Оливър Стоун от 1987, и „Социална мрежа“ - за основаването и враждите, породени от сайта Facebook, в който ежемесечно активните потребители са близо 500 милиона души.
Факт е, че времената се менят изключително бързо. По времето на младия Гордън Геко мобилните телефони бяха с размерите на голяма тухла, а за интернет се споменаваше бегло. Двадесет и пет години по-късно, благодарение на Марк Цукерберг и други предприемачи в уеб индустрията, милиони млади хора имат по-богат виртуален живот от истинския.
Преди 25 години смартфоните и социалните мрежи, в този им вид, в който ги познаваме днес, изглеждаха футуристични, като най-добре това си проличава от старите ленти. Те лесно могат да покажат колко бързо се е развил светът, в който живеем.
Истината е, че около нас изобилства от филми за бизнес, макар че все още не е създаден такъв жанр. В много от тях има ценни съвети за предприемачество и мениджмънт – от избиране на подходящ клиент до подхващане на битка с конкуренцията.
Бърз поглед назад към киноиндустрията показва от кои филми може да се научат полезни уроци по бизнес.