fallback

Най-големите провали в бокс офис класациите

Филмите, в които участват известни актьори и именити режисьори, обикновено залагат на големи бюджети и зрелищни кадри, рискът от провал обаче е доста голям

14:34 | 30.08.10 г.

Какво може да направи от един филм пълен провал в бокс офисите? Липсата на приходи сама по себе си не е достатъчна. По-красноречива е драстична разлика между неимоверно голям бюджет и приходите от продажба на билетите.

Така например билет за излезлия през 2006г. „Пътят към Зайзакс“ (Zyzzyx Road) се продаваше в бокс офисите за 30 долара, но тъй като бюджетът на филма бе едва 1 млн. долара, лентата не загуби чак толкова от липсата на интерес. Филмът от 2000г. на Джон Траволта „Бойно поле Земя“ (Battlefield Earth) обаче успя да си върне по-малко от половината от вложения в него 73 млн. долара бюджет и така загуби близо 43 млн. долара, което превърна филма в малко бедствие за създателите му.

Има редица филми, които въпреки известните актьори, интересния сценарии, блестящия режисьорски екип и милионите, похарчени като инвестиция, не успяват да спечелят вниманието на зрителите. Коригирани спрямо инфлацията, много от най-големите загуби в киното надвишават 100 млн. долара, показват данни на BoxOfficeMojo.com.

Трудна свалка (Gigli)

Общите разходи за филма са в размер на 74 млн. долара, а събраните приходи – малко повече от 7 млн. долара.

Филмът бе пуснат през 2003 г. с участието на Бен Афлек и Дженифър Лопес, известни тогава като „Бенифър“. Дуото присъстваше в заглавията на всички таблоиди, за тях се говореше в почти всяко шоу, ето защо екипът на филма предполагал, че вкарването и на двамата актьори в един филм няма как да не изстреля лентата на върха на бокс офис класациите. За жалост обаче критиците не харесаха филма, а хората упорито отказваха да го гледат.

Филмът печели 4 млн. долара в седмицата, в която е пуснат на пазара, а следващата седмица спадът в приходите му е 80%. Лентата е свалена от екран едва три седмици след пускането й и така става една от най-кратко въртяните продукции в историята на Холивуд.

Войник (Soldier)

Общите разходи за филма са в размер на 75 млн. долара, а приходите – едва 15 млн. долара.

Лентата от 1998, в която участва Кърт Ръсел, е определена от критиците като научна фантастика и екшън едновременно. Дори и именитият главен герой обаче се е оказал недостатъчен да накара почитателите му да се втурнат към киносалоните.

Червената планета (Red Planet)

Разходи – 100 млн. долара, печалби – 66,5 млн. долара.

Филмът е заснет през 2000г. и е с участието на Кари Ан-Мос и Вал Килмър. Действието се развива на Марс през 21-ви век. Нито силният актьорски състав обаче, нито футуристичната история, успяват да приковат вниманието на зрителите и филмът бива изместен от Ангелите на чарли и лентата на Адам Сандлър – Малкият Ники (Little Nicky).

„Пощальонът“ (The Postman)

Разходи – 80 млн. долара, приходи – 17,6 млн. долара.

В началото на 90-те Кевин Костнър е първокласен филмов актьор. След като печели Оскар за най-добър филм и най-добър режисьор за „Танцуващия с вълци“, той снима „Робин Худ – принцът на крадците“, „JFK” и „Бодигардът“.

След това обаче идва критичната 1995г., с филма „Воден свят“ (Waterworld), който се превръща в провал както според критиците, така и според зрителите. Филмът за малко не приключва кариерата му с лошите си отзиви. За да се върне обратно на бляскавата сцена, Костнър решава да се придържа към успешната формула на „Танцуващия с вълци“ и режисира „Пощальонът“ - тричасова лента, в която той играе главната роля. Филмът обаче трудно успява да върне дори една четвърт от бюджета си.

„Планетата на съкровищата“ (Treasure Planet)

Разходи те са в размер на 180 млн. долара, а печалби са 109,5 млн. долара.

Филмът е амбициозен проект на Walt Disney Pictures и е първият филм, пуснат едновременно на IMAX и в обикновен формат. Лентата е и първият и успешен опит за комбиниране на двуизмерната рисувана анимация с 3D образите.

„Скоростна отсечка“ (Speed Racer)

Разходи – 200 млн. долара, приходи – 93,9 млн. долара.

След трилогията „Матрицата“ и „В за Вендета“, Лари и Анди Уашовски решават да адаптират японската анимация Speed Racer за голям екран. Филмът има доста голям бюджет за реклама в размер на 80 млн. долара от партньорите на лентата - LEGO, Mattel и McDonald's. Въпреки това обаче, според критиците лентата не представлява интерес за никой, който е на възраст над 10 години. Още в първите седмици от пускането си, филмът се озовава на третото, разочароващо за създателите му, място и не успява да оправдае големия си бюджет.

„Тринайстият войн“ (The 13th Warrior),

Разходи – 160 млн. долара, приходи – 61,7 млн. долара.

Излизането на голям екран на филма, посветен на викинги, араби и едно кръвожадно племе, което изяжда своите жертви след битка, закъснява с година.Дори и след дългоочакваното му пускане обаче той но не успява да грабне зрителите. Легендарният актьор Омар Шариф, който се появява в малка роля във филма, бил толкова неприятно изненадан от лошия си опит с лентата, че отказва всякакви роли до 2003г.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:52 | 12.09.22 г.
fallback