Тиери Шаун е известен дизайнер на луксозни стоки. Роденият в Париж талант започва кариерата си през 1981 г. в Маями, разработвайки модели очила за Celine, Leonard, Helena Rubinstein, Ted Lapidus и Burberry. През 1987 г. той става част от компанията Cartier Paris като вицепрезидент на маркетинговия отдел. По-късно е назначен за президент на Chopard USA и извежда бранда на челните места сред луксозните марки в сегмента на часовниците и бижутерията.
През март таз година Шаун поема поста на главен дизайнер на женевската компания за часовници Expression d'Artistes International. Именно тази фирма създава и първата колекция съвместно с датската компания за спортни автомобили Spyker, които купиха Saab от General Motors по-рано тази година.
„Напоследък е доста често срещана практика производителите на коли и часовници да влизат в сътрудничество помежду си. Клиентите на луксозните марки обаче са като общност – те добре занаят защо са избрали и какво харесват в любимата си марка. И ако им предложиш нещо „модерно“, те просто ще те изоставят. Ето защо резултат от сътрудничеството не трябва да се различава драстично от стила на досегашната работа“, казва дизайнерът пред Forbes.
Според него се заражда противопоставяне между концепцията за масови луксозни продукти и истинския лукс, достъпен за малцина. Бъдещето в индустрията на скъпите стоки принадлежи на хората, които творят със страст, иновативни са, умеят да ръководят и не се поддават на течението. Хората не желаят вече да притежават неща, които могат да видят на ръката или в джоба на всички останали. Луксът става средство за изразяване на личността и приобщаване на хора в групи.
Часовникарската индустрия е бранш, в който фалшификатите са често срещано явление. От две-три години насам много фирми започнаха да поръчват първо по една част от по-евтините в производствено отношение Хонконг и Китай, после две, три... и така цели механизми. А истинските колекционери и любител на часовниците умеят да различат разликата кога един часовник е направен наистина в Швейцария.
„Веднъж започнали да правят компромис с качеството, много компании се увличат“, обяснява Тири Шаун. „И надписът „Swiss Made” престава да значи нещо. За това аз държа на нашите часовници да бъде изписано, че са произведени в Женева, не в Швейцария“.
Според Шаун кризата е повлияла сериозно върху вкуса на потребителите. Докато през 2008 г. хората са се увличали по шикозните и цветни изработки с повече натруфени и крещящи елементи, днес навиците са съвсем различни. Хората се заглеждат повече по изчистените линии и класически модели, явно осъзнали, че тези форми не са подвластни на времето и не крият риск от преминаване на модата.