Докато лятото на 2008 г. мина под знака на пластмасовите слънчеви очила, които модните експерти издигнаха в култ, то започналите вече тазгодишни жеги се очертават като сезонът на рамките с кръгли стъкла.
Много кръгли форми, понякога дори такива, които в предишни години (а като нищо и сега) биха ви се сторили смешни – това може да се види в показаните наскоро модни колекции. Примери са модели на Marc Jacobs и Proenza Schouler за жените и Ralph Lauren, Zegna и Lanvin за мъжете, като цените варират около 300-400 долара.
„Кръглата” модна вълна малко или много тръгна от Щатите. Преди по-малко от месец списание „New York” вкара кръглите очила в списъка на най-хитовите аксесоари за лятото и оттогава по улиците на много от американските градове могат да се видят повече хора с такъв аксесоар от времето на последния излязъл роман за Хари Потър.
Тенденцията бързо се разрасна и вече на много места и у нас могат да се намерят слънчеви очила с позакръглени стъкла, включително и евтини модели.
Това само по себе си е малко учудващо, тъй като според модните експерти обикновено отнема доста повече време един скъп и марков продукт да бъде преработен и вкаран „в серийното производство” на по-достъпните стоки. Причината изглежда е, че не просто някой се е сетил да пусне „кръглото” в обращение, а много хора в бизнеса едновременно са започнали да мислят в тази посока. Трендът е ясен и очевидно повече от категоричен. Остава да се провери дали кръглата форма е подходяща за всеки тип лице.