Изложението за часовници SIHH, което се проведе в Женева през миналата седмица, бе осеяно с контрасти. Въпреки че повечето марки, изложили продуктите си в тихия, обсипан със сняг град, са собственост на конгломерата Richemont, самите изделия са много различни по стил, характеристика и форма. А що се отнася до цените - повечето струват между 5000 и 200 000 долара, но цените на някои достигат доста над 1 млн. долара, пише Forbes.
Cartier разширява спектъра, предлагайки от елегантни мъжки часовници, подходящи за официално облекло, до часовници с тежки циферблати с формата на лице на пантера, осеяни със скъпоценни камъни.
Piaget също предлага разнообразие: компанията има няколко световни рекорда за най-тънък часовник, като в същото време се отличава и със сравнително леките си турбийони, които като цяло са най-големите и най-тежки ръчни часовници на пазара. Други компании като A. Lange & Sohne като цяло се придържат към естетиката (класически кръгли и сравнително плоски часовници).
Продуктите много точно отразяват разнообразието от клиенти, купуващи механични часовници днес. Освен това те са показател и за огромното разстояние, както в километри, така и по отношение на философията, между Женева и Макао например.
През ноември Richemont отчете 53% ръст на чистата печалба за полугодието благодарение на силните продажби на часовници и бижута. На годишна база продажбите по празниците са се увеличили с 9%.