fallback

Електрически автомобили от бъдещето

В близките години захранването на електромобилите ще е част от каросерията и няма да се различава от вратите и покрива на колата

12:10 | 11.02.10 г.

Tesla Roadster

Системите за електрозахранване на електрическите автомобили на бъдещето могат да станат невидими, като се слеят с елементи от каросерията, създадени от композитни материали, съобщи FP. Тези системи ще бъдат по-леки и ще се зареждат по-бързо в сравнение със сегашните литиеви батерии.
ЕС реши да отпусне 3,4 млн. евро за три години за разработване на акумулатори на базата на смола и карбонови влакна, се казва в комюнике на лондонския Импириъл колидж. Целта на тази европейска програма е в големи мащаби да бъде осъществено онова, което е постигнато в лабораторна среда, заяви Емил Грийнхал, координатор на проекта в Импириъл колидж.
Карбоновите влакна, използвани за производство на вратите и покрива на автомобила, които ще "складират" електричество, са като тези, от които се произвеждат тенис ракетите и въдиците.
За да се складира обаче повече енергия, учените се опитват да увеличат повърхността на карбоновите влакна, като я направят по-грапава на нанометрично ниво. Целта е да се увеличи повърхността им, без това да навреди на механичните им свойства, обясни Грийнхалт.
Композитните материали включват също смола, която комбинира механични свойства с тези на специфична проводимост.
Според Грийнхалт ще са нужни 5-6 години, преди елементи на батерия, вкарани в каросерията или командното табло, да се появят в автомобилите.
Шведският автомобилостроител "Волво", който участва в проекта, вече предвижда да въведе подобни елементи на батерия в прототипите си.
Американският електрически автомобил "Тесла роудстър" тежи малко повече от 1200 кг, включително 450-килограмовата батерия. Колата ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди.   
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:00 | 14.09.22 г.
fallback