Британският производител на автомобили Bentley, собственост на Volkswagen, вижда края на краха на пазара за свръх луксозни возила и очаква продажбите на премиум автомобили да се повишат през следващата година, каза един от изпълнителните директори на фирмата пред Reuters.
“Забелязваме раздвижване на пазара, определено нещата тръгват нанякъде. Очакваме в края на тази година да сме по-добре“, казва Кристоф Джорджес, отговарящ за офисите на фирмата в САЩ. „2010 година ще бъде едно ново начало за нас и сектора“.
В Сан Франциско в началото на септември Bentley представи флагмана на компанията – модела Mulsanne. Седанът ще замести модела Arnage, чиято стартова цена започваше от 225 хил. долара.
Mulsanne беше представен като свръх луксозен автомобил и ще излезе за продажба в Европа следващото лято, а на американския пазар дебютът му ще бъде през третото тримесечие на 2010 година. Колата ще бъде представена и на мотор-шоуто във Франкфурт в средата на септември тази година.
Цената на модерното возило все още се пази в тайна, за сравнение най-евтината кола на Bentley – моделът Continental Flying Spur, е по джоба на всеки, който има 191 500 долара.
Английската компания се готви да пусне в производство и спортен автомобил. Моделът Continental Supersports може да бъде задвижван от етанол и ускорява до 100км/ч. за 3,7 секунди.
„Пазарът на лукс стоки има репутацията да е застрахован от кризи“, каза Джорджес. „Сегашната криза обаче показа точно обратното – целият бранш пострада сериозно от финансовата дестабилизация. Клиентите ни са верни на марката, но отлагат покупките си за по-добри времена.“
За тази година продажбите в САЩ на коли от класа супер лукс – моделите на Bentley, Lamborghini, Rolls-Royce и Maybach са със спад от 52%.
Целият лукс сегмент на коли на пазара, в който влизат и производителите Lexus, BMW и други, е претърпял спад от 32% през август тази година.