Ръстът на услугите за споделено пътуване ще доведе до спад на продажбите на превозни средства на традиционните производители и на приходите им до 2021 г., но няма да бъде чак толкова силен удар, както възхода на самоуправляващите се коли, който ще настъпи по-късно през десетилетието, съобщава CNBC, като се позовава на резултатите от ново проучване.
Еволюцията на услугите за споделяне на коли, като Zipcar на Avis Budget Group и Car2Go на Daimler, ще свият продажбите на превозни средства до 550 хил. през 2021 г. Това ще струва на производителите повече от 8 млрд. долара загубени приходи, според проучването на Boston Consulting Group (BCG).
Споделянето на овтомобилите обаче ще има далеч по-голямо влияние в Европа и Азиатско-тихоокеанския регион, отколкото в Северна Америка, сочат още данните.
Производителите на коли в Северна Америка се очаква да губят около 52 хил. продажби годишно до 2021 г., но това ще бъде компенсирано от продажбата на 44 хил. превозни средства годишно за целите на споделените пътувания. Нетната загуба ще е на 8 хил. коли, което ще струва над 500 млн. долара, посочва експерт от BCG.
В допълнение производителите на автомобили в САЩ, като Ford Motors и General Motors, инвестират в услуги за споделено пътуване на няколко пазара.
Според проучването в дългосрочен план „автономните коли ще имат далеч по-голямо влияние върху продажбите на нови коли, отколкото споделеното пътуване“, но това няма да се усети до 2027 г., според експертите.
Данните не предлагат прогноза за влиянието в краткосрочен план на услуги като Uber и Lyft. Според проучването появата на самоуправляващата кола в края на 2029 г. ще доведе до конвергенцията на споделеното пътуване и услуги като Uber.
Споделеното пътуване няма да е истинският фактор, който ще промени правилата на играта, твърдят от BCG, а автономните коли, които ще започнат да изтриват тези граници.