Harley-Davidson обяви финансовите си резултати за първото тримесечие. Почти всички измерители на ефективността обаче са засегнати от различни фактори - силният долар натежава над международните продажби, лошото време не накара феновете да си купят мотоциклети през зимата, а агресивните цени от страна на конкурентите привлякоха кандидат-купувачите, пише Bloomberg.
Сега компанията очаква да продаде максимум 281 хил. мотоциклета за годината, което е по-малко от предварително прогнозираните 287 хил. продадени бройки.
Може би най-обезпокоителният знак за Wall Street е продуктовият микс. Harley се радваше на увеличение на търсенето на нейните туристически мотори, както и на значително по-малките улични мотори, насочени към по-младите, които карат в града. Тези модели се продават добре в САЩ и печелят все повече фенове в Югоизточна Азия и Южна Америка.
Големият крах идва от бизнеса с мотоциклети Harley, направени по поръчка – големите мотори, които са станали визитната картичка на марката.
Купувачите на тези мотоциклети или са заклети фенове на бранда, или са доста заможни, или и двете. Те няма да спрат да харчат, когато става дума за купуването на нови мотори. Купувачите на поръчковите модели обикновено доукрасяват превозното си средство. Разходите обикновено не спират с купуването, докато не се стигне до сдобиването с онези малки плюшени мечета с шарени кърпи и до черните кожени якета. Точно те са най-добрите клиенти на Harley.
Поръчковите модели не представляват малък дял от моторите, продадени през последните месеци. Продажбите обаче безспорно намаляват.
Междувременно пазарният дял на Harley в САЩ се сви от 56 на 51,3%. Компанията обвини за това агресивното намаляване на цените от страна на конкурентите. Има известна истина в това. Силният долар направи намаляването на цените в САЩ по-лесно за международните компании и поддържането на маржа на печалбата непроменен.
Заклетите фенове искат мотори, които са значително по-различни от всичко останало на пътя. Притеснението на Harley е, че заклетите фенове може да предпочетат да опитат нови марки като Indian на Polaris и RNineT на BMW, или които и да било нови привлекателни нови модели.