fallback

Harley-Davidson представя първия си електрически мотоциклет

Той все още не е пуснат в продажба, но компанията предлага тестово каране на потребителите в САЩ

12:48 | 24.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Първият електрически мотоциклет с марката Harley-Davidson вече е факт. Той е създаден в рамките на световния проект на компанията, наречен LiveWire, съобщават от американския производител. От следващата седмица избрани потребители в САЩ ще могат да направят тестово каране на новия модел Harley-Davidson. Той все още не се предлага за продажба, но е разработен специално за потребителите, които желаят да имат електрически мотоциклет с тази марка.

Проектът LiveWire е поредното предизвикателство, през което Harley-Davidson преминава с помощта на своите клиенти, посочва президентът и главен оперативен директор на Harley-Davidson Motor Company Мат Леватич. По думите му през годините марката е следвала желанията на потребителите и това е поредната ѝ стъпка напред. Тестовият тур на електрическия мотоциклет ще стартира тази година с Route 66, а през 2015 г. проектът LiveWire ще продължи в САЩ, Канада и Европа.

"Проект LiveWire наподобява първата електрическа китара - не е електрически автомобил", казва Марк-Ханс Ричър, старши вицепрезидент и главен маркетинг директор на Harley-Davidson Motor Company. По думите му новото превозно средство е „смела декларация“ за работата на компанията и марката.

Електрическият мотор съчетава новите технологии със стила и наследството на компанията, като предлага усещане за ускорение и несъмнено нов звук. Според Ричър звукът е особена част от тръпката. При създаването на мотоциклета идеята на компанията е била да разграничи звука от LiveWire от този на моторите с вътрешно горене, както и от електрическите му конкуренти на пазара.

Технологията, която стои зад електрическите превозни средства, се развива изключително бързо, а по думите на Ричър Harley-Davidson е силно заинтересована от това да научи повече чрез самите мотористи в рамките на проекта LiveWire Experience. Именно от обратната връзка ще зависят и дългосрочните планове за продажбата на дребно на превозното средство.

Основният стратегически фокус за компанията е устойчивостта на управлението на машината, тъй като карането на мотор сред природата е смятано за едно от най-добрите преживявания в мотоциклетизма.   „Запазването на околната среда, на която да се наслаждават мотористите, е изключително важна тема за всички нас”, казва Леватич. „Проектът LiveWire е само една от посоките, в които са насочени нашите усилия за запазване и подновяване на свободата на каране на мотор за бъдещите поколения. Като компания, която е успешна вече 111 години, ние мислим в поколения за нашата среда на шофиране за следващите 111 години“.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:32 | 13.09.22 г.
fallback