Консуматорското мислене завладя индустрията и сякаш никой вече не се замисля за простичките неща от зората на автомобилостроенето. Приятелското чувство между човек и машина е отдавна забравено. Или не съвсем? Ето един автомобил, който мисли, че има светлина в тунела. Поне ако съдим по името му. Казва се Kia Soul и идва от Южна Корея, за да ни докаже, че MINI не е единствената марка, която прави коли с изправено челно стъкло и равна линия на покрива. Всъщност, на пазари като американския, кубичните форми са особено популярни сред клиентите. Истината обаче е, че в последно време качествените предложения се поизчерпаха - Honda Element изглежда доста скучно и ретро, а американски журналисти определят произвеждания от Toyota - Scion xB, за силно надценен. В Европа пазарът на такива автомобили е още по-странен, защото по улиците на Стария континент модели с подобна концепция почти не се движат. Което превръща в новия Soul в още по-симпатичен. Какво дава кубичната форма? Повече пространство в интериора и компактни външни размери. Така, едновременно се чувствате комфортно в колата си, а когато дойде време за паркиране не ругаете физиката. Въпреки че е базиран на нова платформа и на практика става въпрос за нов модел, Kia Soul изглежда като силно подобрена версия на своя предшественик. И това е напълно разумен ход от страна на Kia. Трябва да си наистина луд за да промениш една добре работеща концепция, само за да се покажеш като оригинален. Окачването е станало по-твърдо, интериорът - по-хубав, а оборудването - по-богато.
Но по-приятен ли е за каране? Тайната се крие в цифрите. Междуосието на Soul е по-дълго, което прави усещането вътре по-рафинирано, следата е увеличена с няколко милиметра, които допринасят за увереността в завой, а устойчивостта на усукване е увеличена с близо 30%. Истината е, че Soul не е най-вълнуващата кола на пазара, който е пълен с невзрачни автомобили с много конски сили и спортно поведение. Южнокореецът атакува душата ви, поразявайки я с чаровен външен вид и огромни задни светлини, които ще стреснат "преследвачите" ви и те няма да посмеят да ви изпреварят. Поне през нощта. Тестовият Soul беше оборудван с 1.6-литров бензинов двигател със 132 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия. С тази комбинация Soul е чудесен за придвижване, но нищо повече. Точно затова препоръчваме турбодизеловият двигател, който има идентична мощност, но много по-висок въртящ момент, по-нисък разход на гориво и по-младежка душа. Да, той е по-скъп, но може да бъде комбиниран с механична скоростна кутия, което донякъде ще изравни разликата. Soul губи точки с бензиновия си двигател, но печели много повече с най-интимното място за всеки шофьор – интериора. Повечето компании се хвалят с премиум излъчването на автомобилите си. В Kia изглежда не обичат приказките, а залагат на действието, защото без много хвалби просто го предлагат на клиентите си. Материалите са висококачествени, таблото е функционално, а скоростният лост сякаш е взет от някое MINI. Няма нищо срамно в това да се учиш от най-добрите в бранша. Ако колите бяха хора, Kia Soul щеше да е онзи талантлив млад нехранимайко, който всички подценяват, но умират за неговото приятелство. Това е Soul – един свеж и забавен приятел. Колкото и да е странно, в този случай приятелството може да бъде купено. За 29 990 лв.fallback
Kia Soul е приятел, който можеш да купиш
Корейското "кубче" съвсем не е перфектно, но предлага характер, което е все по-рядко срещано
11:04 | 22.06.14 г.напиши коментар
fallback