fallback

Готов за битка в града

Renault Twingo RS е гърчавият ти съученик, който тренира карате откакто се помни

10:00 | 13.10.13 г.

Напоследък всички говорят за пчелите. Слагат ги в едно изречение с името на Айнщайн, а връзката е там, че знаменитият физик е предрекъл, че когато пчелите изчезнат, изчезваме и ние. Истината е, че пчелите са изключително важни за размножаването на растенията, учили сме го в ранна детска възраст. А от растенията зависят много животни, включително човека. От другата страна са осите, които външно изглеждат по подобен начин, но са коренно различни същества. Те не са толкова трудолюбиви и са заети предимно с това да се шляят. Даже май се забавляват, когато те дразнят. При колите е абсолютно същото. Има такива, които са полезни, в тях можеш да натовариш цял апартамент, можеш да отидеш на море, можеш да караш хиляда километра с един резервоар, да подхраниш самочувствието си. Практични са в много аспекти. Renault Twingo RS не може нищо от гореизброеното. То съществува, за да дразни околните, ядосано е дори на себе си, защото се опитва да си съдере гумите при всяко подаване на газ, а в багажника му можеш да вкараш не повече от един голям сак. Който ще се вижда през задните облегалки, защото между тях има дупка към багажника, която не можеш да затвориш. На пръв поглед това е кола, която не би се харесала на никого. И в следващия момент се влюбваш безвъзвратно. В какво? В това, че не й пука, че "малките коли не се карат бързо". Кой го казва? Човекът до теб на светофара, който ти се усмихва иронично, питайки се вътрешно какво те е накарало да си купиш миниатюрна кола, която изглежда лошо. Е, на следващият светофар същият човек гледа срамежливо на другата страна и вече не се чуди. Какво е Twingo RS? Най-мощната версия на скромното френско мини. Въпреки микроскопичните си размери под предния капак има 1.6-литров двигател със 133 к.с. и проста, но ефективна 5-скоростна кутия. Вътре има две дълбоки седалки, някои атрактивни детайли, които да ти напомнят, че си в RS, както и най-необходимото: климатик и USB порт, за да се надъхаш с любимо парче от телефона. Няма излишни дисплеи, които да те разсейват, нито отопление на седалките. Последното просто не ти е нужно, защото те стават естествено горещи в даден момент. Twingo RS всъщност ни връща в миналото. Но не защото не е достатъчно модерно, а защото не е забравило какво е концепцията хот-хеч. Тя се появява за първи път през 1975 г., когато на пазара излиза Volkswagen Golf I. Оттогава досега много неща се промениха, хот-хечовете станаха все по-сложни и скъпи, все по-премиум, все по-мултифункционални. Twingo RS не е такова, то има опростена концепция и ясна идея - да те накара да повярваш, че яздиш оса. И успява. Вози твърдо, няма две мнения. Особено с опционалните пружини, които Renault обобщава под името "шаси Cup". Обаче не мърда в завой, само загрява гумите, за да ги подготви за следващия. Тази количка е толкова вдъхновяваща, че ни се иска да си я приберем вкъщи. Проблемът е, че за да имаш Twingo RS, винаги и обезателно трябва да имаш втори автомобил. С който да си докараш яйцата от село за Великден. Ако заменим името на Twingo RS с това на MINI Cooper в настоящия текст, всички заключения ще бъдат абсолютно верни. Но не и когато заговорим за цената, която е драстично по-ниска. Толкова по-ниска, че можеш да си позволиш лукса да имаш две коли. 30 000 лв. Това е всичко. Освен ако не искаш 17-инчови джанти и въпросното Cup окачване, които в комплект ще ти струват още 1600 лв. Renault Twingo RS
 
4-цилиндров бензинов мотор
1598 куб. см. работен обем
5-степенна ръчна трансмисия
133 к.с. максимална мощност
160 Нм максимален въртящ момент
201 км/ч максимална скорост
8.7 сек. ускорение от 0 до 100 км/ч
6.5 л/100 км среден разход
150 г/км вредни емисии
29 990 лв. базова цена с ДДС Вижте снимки на Renault Twingo RS
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:26 | 13.09.22 г.
fallback