fallback

Нововъведенията при автопилотите

Машината е по-добър шофьор от човека, а над 90% от автомобилните катастрофи са резултат от човешка грешка

15:34 | 04.09.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Задръстванията, намирането на празно място на претъпкан паркинг или пък паркирането в тясно пространство не са сред любимите преживявания на нито един шофьор. За да облекчат подобни неприятни аспекти на шофирането, фирми като Mercedes-Benz и Continental AG предлагат системи, които поемат волана вместо водача.

Mercedes е пионерът в бранша със системата, наречена "Stop&Go Pilot", която се предлага в седаните S-класа. С помощта на 12 ултразвукови детектора, 5 камери и 6 радарни сензора, S-класата за 79 800 евро може да регулира скоростта в зависимост от автомобила, движещ се пред вас и дори да спира напълно и да управлява волана, за да поддържа движението в дадена лента. Екстрата струва 2678 евро в Германия, пише Bloomberg.

Все пак мечтата да си седите и да четете мейлите си или да гледате видеоклипове, докато автомобилът ви отвежда до желаната дестинация, е още твърде далеч. Но опцията на Mercedes, която се подготвя и от други фирми като BMW и Volvo, е гаранция, че в бъдеще и това ще е възможно.

През ноември BMW планира да пусне осъвременена функция за паркиране в автомобилите си 5-а серия, която позволява безпилотно шофиране, докато колата автоматично се намества в паркомястото.

През април Robert Bosch, най-големият производител на автомобилни части в света, показа подобна функция в централата си в Щутгарт, Германия. Audi също работи по система, която ще позволява на шофьора да излезе от колата си при влизането в паркинг, като я остави сама да намери празно място за паркиране.

Въпреки че някои заклети почитатели на шофирането може и да не се съгласят, машината всъщност може би е по-добър шофьор от човека. Над 90% от автомобилните катастрофи са резултат от човешка грешка, според данни на германския институт BASt. Германската икономика е понесла щети за над 30 млрд. евро заради катастрофи през 2010 г.

Един от големите проблеми е законодателството. За да спази съществуващите правила в Европа, системата на Mercedes позволява на автомобила да поддържа контрола при скорости, по-ниски от 10 км в час. При по-високи скорости системата непрекъснато следи шофьора и дали ръцете му са върху волана. Ако това не е така в продължение на повече от 10 секунди, на таблото светва червена светлина и се стартира звуков сигнал. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:19 | 13.09.22 г.
fallback