Също като повечето видове потребителска електроника и цените на електрическите автомобили падат с всяка изминала година. Миналата седмица Ford Motor обяви, че ще намали с 4000 долара цената на модела си 2014 Focus EV на фона на слабитет продажби на този тип автомобили до момента. През юни Ford е продала 178 автомбила и едва 1037 за първата половина на годината. Новата цена на колата е 35 200 долара, пише BusinessWeek. През януари пък Nissan Motor понижи цената на модела си Leaf със 6400 долара до 30 000 долара. По-рано General Motors смъкна цената на Chevrolet Volt с 10 000 долара от първоначалните 30 000 долара. "Данните за продажбите показват какво искат потребителите", коментира Глория Бергкуист от Алианса на автомобилните производители в САЩ. "Онези, които са по-отворени към нововъведенията, вече си купиха електрически автомобили, но масовите потребители все още не са ги последвали", допълва той. Освен ако не става въпрос за луксозни марки, като Tesla Motors, привличането на купувачи, които вече така или иначе си имат удобен седан на бензин, е трудна задача, твърди Джеръми Асивидо от Edmunds.com. От най-продавания електрически модел в САЩ за миналия месец - Volt на Chevrolet, са продадени 2698 броя, до голяма степен благодарение на държавния стимул от 6200 долара. На второ място е Leaf с 2225 продажби за юни, като за този модел субсидията е 7000 долара. Автомобилните производители вероятно вече са се уморили от съкращаването на цените и държавните стимули, за да осигуряват продажбите си, и вероятно ще се насочат към по-креативни начини да засилят резултатите си през идните години, ако пазарът остане така анемичен. Fiat например се очаква да пусне своя 2014 Fiat 500e с програма за безплатен автомобил под наем за 12 дни в годината, която позволява на клиентите да пътуват по време на ваканцията си, без да се притесняват от честата нужда да зареждат електрическата кола. За да се наложи в САЩ, на пазара на хибридни автомобили му бяха нужни около 10 години, като в момента на него се падат около 4% от продажбите. Според Асивидо подобно ще е развитието и на електрическите модели - особено като се има предвид, че никой производител не би искал да е в позицията на изоставащ, когато предпочитанията на потребителите се изместят в полза на този тип превозни средства. Най-малко 9 щата в САЩ до момента са последвали примера на Калифорния, чиято цел е до 2025 г. 15% от покупките на нови автомобили да са електрически, хибридни и захранвани с водород.
fallback
Производителите на електрически автомобили намаляват цените
За да се наложи в САЩ, на пазара на хибридни автомобили му бяха нужни около 10 години
10:14 | 15.07.13 г. 1Препоръчан материал от партньор на investor.bg
напиши коментар
fallback