Продаващата предимно в Европа испанска автомобилна компания Seat изпитва сериозни затруднения заради продължаващата криза на континента. Изминалата година бе поредната, през която Seat записа спад в продажбите си, което още повече усложнява бъдещето на концерна.
Усложнява го до толкова, че ако испанците не успят да удвоят продажбите си, марката може и да не оцелее. Това заяви президентът на Seat, Джеймс Мюър, пред Autocar.
"Необходими са ни поне 500 000 продажби на година, а през 2012 година постигнахме едва 320 000. В дългосрочен план, за да имаме устойчив успех, ще трябва да продаваме близо един милион коли годишно".
Надеждата на Seat се нарича Leon. Моделът, който наскоро излезе на пазара, използва най-новите технологии на VW Group, които се вграждат в последните поколения на Volkswagen Golf и Audi A3. Ако този модел успее да привлече достатъчно клиенти, испанците ще поискат от компанията майка допълни инвестиции, чрез които ще бъдат разработени нови модели. А тези нови модели би трябвало да извадят Seat от кризата, в която се намира.
Сред въпросните нови модели ще присъства конкурент на Nissan Qashqai, който ще бъде изграден на платформата MQB. Обмисля се и пускането на компактен кросовър, тъй като тези автомобили набират огромна популярност в Европа. Не е изключена и възможността за появата на голям джип.
За сега обаче испанците ще трябва да разчитат на настоящата си моделна гама. Най-новото попълнение в нея е моделът с три врати Leon SC, който бе показан в Женева. Малко по-късно през тази година ще се появи и версията комби на този модел, носеща инициалите ST, а през 2014 година ще видим и спортната модификация Cupra.