Британският производител на автомобили Bentley разработва нов бизнес. "Работим усилено над темата какво може да направим в допълнение около марката", е научил германският икономически ежедневник Handelsblatt от среди от компанията. Има много по-голям потенциал, отколкото Bentley в момента използва, добавят още от компанията.
Във фокуса на мениджърите като целева аудитория попадат и жените, за които ще бъдат разработени специални аксесоари. Отправната точка са вече придобитите от Bentley занаятчийски умения при обработката на фино дърво и висококачествена кожа за интериора на луксозния седан. "Не всички са в състояние да купуват нашите автомобили, но много от тях са развълнувани", уверени са от компанията. Днес в Лондон автомобилният производител ще представи финансовите си резултати за 2012 г.
Все още точните планове за разширяване на дейностите с марката са тайна, но е ясно, че автопроизводителят работи неуморно. Пример е италианският автомобилен производител Ferrari, който от години печели пари със собствена модна линия и различни аксесоари. В собствената си група дъщерното дружество на Volkswagen може да намери примери. Така например марката за спортни автомобили Porsche има значително нараснала през последните години продуктова гама извън автомобилния бизнес.
И днес Bentley работи с редица лицензни партньори. Сред тях са производителят на часовници Breitling, производителят на очила Estede, на ски оборудване Zai, на канцеларски материали Tibaldi и специалистът по сигурността Stockinger. В момента Bentley работи над собствена серия с мъжки парфюми.
Експерти като Майкъл Траутман, съсобственик на базираната в Хамбург рекламна агенция Thjnk, която проектира кампании за Audi, Media Markt и Paulaner, намира разширяването на марката за добра идея. "С това автомобилните производители попадат по-рано в съзнанието на клиентите, и то с подходящи продукти за начина на живот, които създават важна близост до автомобилната марка", казва Траутман пред Handelsblatt.