fallback

Рекламата и отстъпките помрачиха представянето на Audi

Приходите от продажби са на рекордно равнище, но печалбата се свива с 2%

13:52 | 12.03.13 г.
Автор - снимка
Създател

Audi е продал в световен мащаб 1,46 млн. автомобили през миналата година. Снимка: Ройтерс

Свикналия на успехи производител на автомобили Audi напоследък чувства все по-силно последиците от автомобилната криза в Европа. Въпреки рекордните продажби дъщерното дружество на VW спечели през миналата година по-малко пари, отколкото през 2011 г.

Нетната печалба намалява с два процента до 4,35 млрд. евро. Оперативната печалба е била в размер на 5,38 млрд. евро, което е с 0,6 на сто над резултата от предишната година. През миналата година приходите скачат с 10,6% до 48,8 млрд. евро.

„2012 г. бе за нас една много успешна година. Ние надминахме целите си“, коментира директорът на Audi Рупърт Щадлер.

Производителят на автомобили от горния сегмент е продал в световен мащаб 1,46 млн. автомобили, което е  рекорд за компанията. Въпреки това допълнителната реклама, намаленията и въвеждането на нови системи за дистрибуция са стрували на концерна допълнителни почти 1 млрд. евро. В следствие на това оперативният марж пада до 11 на сто от 12,1% преди година.

За 2013 г. Щадлер държи на поставената цел да продаде повече коли, но продължава да не дава информация за очакванията си за печалбата. По думите му печалбата ще бъде подкрепена от ръста на продажбите и от повишаването на ефикасността, а оперативният марж ще е в „горната граница на коридора между 8 до 10 на сто“.

За следващите две години продажбите се очаква да нараснат, макар и леко. Поставената за 2015 г. цел за продажби на над 1,5 млн. автомобили ще бъде достигната по-рано. До 2020 г. концернът иска да надмине сегашния лидер в сегмента BMW и да продаде над 2 млн. коли за година. Двата концерна засега преминават необезпокоявано през кризата заради добрия си бизнес в Китай и САЩ.

Audi отчита през 2012 г. ръст и в Европа, макар и не навсякъде. „Вие всички знает, къде в момента ни стяга обувката“, каза Щадлер. Така например продажбите в Испания са паднали до нивото си от 1986 г. „В Италия търсенето е на нивото от 1979 г., това означава, че пазарът проспа над 33 години“, допълни той.

Въпреки рекордните продажби през 2012 г. обаче компанията-майка от Волфсбург не е особено доволна и само през изминалите 12 месеца замени половината членове на борда. „Audi трябва да стане по-агресивен“, казват от Волфсбург.

В тази връзка Audi ще разшири портфолиото си с джипове. „През 2020 г. всяко трето продадено Audi ще е джип“, заяви Щадлер пред Handelsblatt. Днес джиповете правят почти 25 на сто от продажбите на Audi.

Базираната в Инголщад компания планира да пусне четири нови модела джипове, сред които и голям Q9. По този начин Audi реагира непосредствено след конкурента си BMW на нарастващото търсене на развиващите се пазари на такива джипове. Двете баварски компании разшириха по-бързо портфолиото си от Mercedes и така увеличиха предимството си. Тенденцията продължава – в Русия всяка втора кола от горния клас е джип, в Китай такъв е всеки трети автомобил.

Най-силен ръст обаче Audi очаква от американския пазар, където BMW все още продава три пъти повече коли от Audi. „Наваксването ни там е в пълен ход“, казва Щадлер.

В момента Audi строи фабрика за джипа Q5 в Мексико, от която ще снабдява американския и мексиканския пазар. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:20 | 26.08.22 г.
fallback