fallback

Renault погребва плановете си за луксозна кола

Постепенно на пазара ще се появят подобрени версии на четири или пет съществуващи модела

09:59 | 12.03.13 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Френският автомобилен производител Renault все още не иска да се подвизава в луксозния сегмент. Групата е изоставила своя план да изгради в сътрудничество с германския Mercedes-Benz автомобил от луксозния клас. Вместо това французите искат да се концентрират по нов начин върху горния край на продуктовата си гама, както заяви висшестоящ мениджър на Renault. Съществуващият съюз с Daimler AG няма да бъде променян, пише Dow Jones Newswires.

Шефовете в Renault дълго време спекулираха с идеята да предложат серия и в луксозния сегмент. Тук маржовете са по-високи, отколкото при колите за масовия пазар. Вероятно за тази цел преди няколко години бе подписано споразумение за сътрудничество с Daimler. 

То предвижда Renault да подкрепя Daimler в производството на малки коли и микробуси. В замяна французите искаха Mercedes-Benz да ги научи да правят по-престижни автомобили. Тук Renault иска да приеме архитектурата на E-класата, за да разработи своя собствена премиум кола. След месеци на обсъждане в Renault се стига до заключението, че този план не е икономически изгоден. "Не открихме работещ бизнес модел", заяви Карлос Таварес, оперативен мениджър в Renault. Решението да преследва този план според Таварес е вследствие с проблеми с покупки на части, логистика и монтаж. Същевременно Таварес не даде повече детайли, а представители на Daimler отказаха да коментират информацията.

Тази стъпка отново доказва доминацията на германските автомобилостроители в луксозния сегмент и трудностите, които срещат конкурентите им в опита си да им се противопоставят – с или без тяхна подкрепа.

Представител на Renault твърди, че предпроектното проучване за голяма премиум лимузина е замразено, защото Daimler е предложил на Renault компоненти от настоящата Е-класа. Ако Renault стигне до там, да пусне подобен автомобил на пазара, Е-класата вече ще е към края на жизнения си цикъл. "Линията на производствения цикъл е много сложен въпрос", казва той. "Не става дума за липса на мотивация в Daimler. Просто изчисленията не пасват на очакванията ни".

Според главния оперативен директор Таварес погребването на плана за премиум кола няма да се отрази на кооперацията с Daimler, в която е въвлечен и стратегическият партньор на Renault - Nissan.

Идеята за ползване на Е-класата бе „черешката на тортата“ на създадения преди три години троен алианс между Renault, Nissan и Daimler. "До този момент обаче просто не сме намерили решение. Това не значи, че няма да намерим“, казва Таварес.

Трите компании работят заедно над десет проекта, в които се включват разработване на превозни средства, двигатели и предавателни технологии. Те също така си сътрудничат в разработването на нов компактен автомобил на премиум марката Infiniti на Nissan, която ще се основава на платформа на Mercedes. Производството ще започне през 2015 г. в Европа. Този проект продължава по график.

Луксозният автомобил – какъвто си го представяше Renault, би се продавал на цена от над 50 000 евро и би бил доста по-скъп от сегашния Renault Espace – най-скъпата кола в портфолиото на французите с начална цена от 36 000 евро. Наследник на Espace се очаква през следващата година.

Продажбите на седаните на Renault - Laguna и Latitude страдат от слабата среда в Европа и липсата на приемане на пазарите отвъд океана. Продажбите на Laguna през миналата година паднаха с 41%, а на Latitude – европеизирана версия на SM5 на южнокорейското дъщерно дружество Renault Samsung Motors, се свиха с 36%. Също така Espace отчита спад в продажбите от около 18%.

Главният изпълнителен директор на Renault Карлос Госн заяви на автомобилното изложение в Женева през миналата седмица, че след обемистия Espace следват нов кросоувър и седан. "Премиум сегментът допринася с толкова малко за печалбата на Renault, че това може да бъде само добра новина", каза той. "Няма значение какво правим там, то може да бъде само положително," защото някои от автомобилите на Renault в горния край на ценовия диапазон внасят по-скоро напрежение върху печалбата.

Местният конкурент на Renault - PSA Peugeot Citroen, успя да отчете през миналата година известни успехи с пускането на подобрени версии на някои от своите базови модели. И Renault иска да поеме по този път.

Постепенно на пазара трябва да бъдат представяни подобрени версии на четири или пет модела, за които се очаква да имат по-висока степен на признаване. Първоначално те ще носят етикета „Initial Paris", която рекламира репутацията на Франция като място за луксозни стоки и изтънченост.

Идеята е този етикет постепенно да се превърне в собствена марка и да замени името Renault от тези автомобили. Таварес обаче призна, че това може да отнеме няколко десетлиетия. Създаването на престижна марката ще изисква изграждане на репутация за качество и обслужване и дилърска мрежа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:47 | 14.09.22 г.
fallback