Огромните скокове на важния американски автомобилен пазар изглеждат минало за Volkswagen. През февруари единствената немска марка за масовия пазар в САЩ увеличи продажбите си с едва 3% в сравнение със същия месец на миналата година. Да си напомним: за цялата 2012 година увеличението е 35 процента, предава DPA.
Бестселърите Jetta и Passat се продават дори по-слабо. Регионалният директор Джонатан Браунинг посочи в петък, че VW успява да отчете ръст на продажбите за тридесети пореден месец. За последно компанията от Волфсбург направи такава серия 70е години на миналия век, като тогава хитът бе Beetle.
По-силен ръст има при дъщерната компания Aud. Тук продажбите нараснаха с почти 28%. Шлагерът е средноголемият седан А4. Най-голямо увеличение в продажбите обаче отчитат джиповете Q5 и Q7. Въпреки това компанията от Инголщад продава по традиция по-малко коли в САЩ от конкурентите си Daimler и BMW, чиито актуални данни за продажбите все още не са публикувани. Спирачка не познават дилърите на спортните автомобили Porsche, от който са били продадени почти с 1/3 повече коли, отколкото година по-рано. Локомотивът тук е лимузината Cayenne, която е увеличила продажбите си с близо 80% до 1173 коли.
Пазарни лидери в САЩ с голяма дистанция са американски и японски компании. General Motors е продал със 7% повече коли, Ford отчита ръст от 9 на сто, Toyota и Chrysler – по 4 на сто.