Datsun, третият световен бранд на Nissan Motor Co. освен Nissan и Infiniti, обяви, че още догодина ще бъде готов с първия си нов модел, който ще бъде пътнически автомобил.
Марката ще бъде лансирана в края на 2014 г. на развиващите се пазари, сред които Южна Африка, Индия, Индонезия и Русия.
Тази новина следва обявеното през 2010 година решение Datsun повторно да бъде представен като част от амбициозния средносрочен план Nissan Power 88.
Основната цел на този план е постигане на 8% световен пазарен дял и 8% оперативна печалба за фискалната 2016 година, посочват японците.
“Завръщането на Datsun е неразделна част от разширяването ни на бързо развиващите се пазари, където има изникващи като гъби и разрастващи се пазарни сегменти, каза Винсент Кобе, корпоративен вицепрезидент на Nissan Motor Co., Ltd. и шеф на марката Datsun. - Най-силните черти на Datsun – достъпност, надеждност и съвременност – са така структурирани, че да отговорят на нуждите и стремежите на тези целеви групи, точно както го направи за също толкова оптимистичните клиенти в Япония, Америка и голяма част от света през по-голямата част от 20-и век.“
Неотдавна, в интервю за Wall Street Journal, шефът на Nissan Motor Co Карлос Госн заяви, че възродената марка Datsun ще излезе на пазара с автомобил на цена от около 3000 долара. Тогава той уточни, че инвестициите на Nissan в проекта са на стойност от 400 млн. долара.