fallback

Продажбите на нови автомобили в ЕС през януари на най-ниско ниво от 1990 г.

Кризата при продажбите на нови автомобили се разпространява от южните страни към останалата част на Европа и никой не е имунизиран, смята анализатор

11:28 | 19.02.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз са продължили да се свиват и през януари, след като през миналата година достигнаха 6-годишно дъно, като най-големи спадове отчитат Ford Motor Co. и PSA Peugeot Citroen, предаде Bloomberg.

Регистрациите на нови автомобили през януари са намалели с 8,7% до 885 159 превозни средства от 969 219 автомобила година по-рано, сочат данни на европейската асоциация на производителите на автомобили. Това е най-ниското ниво на новите регистрации за първия месец на годината, откакто се води статистика от 1990 г. насам, посочват от организацията.

Продажбите на нови автомобили в Европа, включително в Швейцария, Исландия и Норвегия, са се понижили с 8,5% спрямо първия месец на миналата година до 918 280 коли.

Спадове на продажбите се отчитат дори на считания досега за стабилен пазар на Германия. Същевременно обаче продажбите на автомобили във Великобритания, която през миналата година изпревари Франция и се превърна във втория най-голям автопазар в Европа, са се увеличили с 11 на сто през януари на годишна база.

„Кризата при продажбите на нови автомобили се разпространява от южните страни към останалата част на Европа и никой не е имунизиран“, коменитра пред информационната агенция Джан Примо Куалиано, президент на консултантската компания Promotor automotive research group. Той не очаква обръщане на тенденцията, докато не се възстанови доверието в сектора.

Европейските производители се борят с тежки загуби заради свиването на пазара и обявиха мащабни съкращения на персонал и на производствени линии. Очакванията са доставките на нови автомобили да намалеят за шеста поредна година през 2013 г., според оценки на изследователската компания IHS Automotive.

С 16% до 104 291 автомобили са се свили новите регистрации на Peugeot, докато Volkswagen – най-големият европейски автомобилен производител, отчита спад на продажбите от 5,5%, Renault – 6,1%, а Fiat – 12%.

Същевременно американската компания Ford съобщи, че очаква загубата й в Европа да се разшири до 2 млрд. долара през тази година от 1,5 млрд. долара през миналата година. Автогигантът планира до 2014 г. да закрие производства на автомобили и авточасти във Великобритания и Белгия, с което ще съкрати работната сила с 13%.

Данните на европейската асоциация сочат, че спадът в продажбите на компанията в Европа се задълбочава и през миналия месец те са намалели с 26% до 61 544 автомобила.

Другият американски автогигант – General Motors (GM), отчита спад на продажбите в Европа от 5,2% през януари спрямо януари миналата година.

Toyota също регистрира спад на продажбите от 16%, който се определя основно от 47-процентния срив при бранда Lexus.

Германските BMW и Daimler обаче са изключение от общата тенденция, като продажбите има са регистрирали годишен ръст от съответно 6,4% и 4,7% през януари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:07 | 07.09.22 г.
fallback