Заради продължаващата криза на продажбите в бизнеса с лекотоварни превозни средства, базираният в Мюнхен производител на камиони MAN ще премине през следващата година към програма за намалено работно време.
„Ние трябва да приспособим производството към търсенето", казва Андерс Нилсен, ръководител на подразделението за лекотоварни превозни средства, пред Sueddeutsche Zeitung. Според плановете от 14 януари ще бъде въведено съкратено работно време в два основни завода - фабриката в Мюнхен (с 3500 служители) и тази в Залцгитер (с 1800 работници).
Според Нилсен съкратеното работно време вече е било заявено във Федералната агенция по заетостта през първото полугодие на 2013 г. "Не е невъзможно срокът да бъде увеличен", заяви мениджърът. Това ще зависи от това "как ще се развива пазарът през цялата година". Редуциране на броя на персонала обаче не било планирано.
Преди няколко седмици след срив в печалбата MAN не изключи въвеждането на съкратено работно време. През последните години редица автомобилни строители се възползваха от тази мярка, за да предотвратят съкращаване на персонала заради финансовата и икономическата криза.
В Европа търсенето на камиони през тази година отчита постоянен спад. Заради слабата икономика все по-малко стоки биват превозвани, спедиторите спестяват и закупуват по-рядко нови превозни средства. Дори конкурентът Daimler намали производството си заради рецесията. Но в Daimler Trucks съкратеното работно време все още не е станало тема на дискусиите.
Синдикатите обаче се опасяват, че съкратеното работно време през следващата година ще се увеличи значително. В момента според Федералната агенция по заетостта (BA) от тази мярка са засегнати около 58 хиляди служители. Автоконцернът Opel вече подписа споразумение за намалено работно време на 10 000 свои служители със срок до края на годината. В металопреработвателния концерн ThyssenKrupp от август насам със съкратено работно време се трудят около 2000 служители.