Ако Ferrari Dino 246 GTS се продава за 467 500 долара, това е необичайно събитие. В края на краищата от този модел са били произведени само около 4000 екземпляра и цената им се задържа над 100 000 евро. Така че, ако собствениците на динозавъра питаят надежди за подобен резултат на свободния пазар, вероятно ще бъдат разочаровани. Особено при резултатите на търгове, също и за сравними модели, понякога се постигат много различни цени. Тези, които харесват конкретен автомобил, може би биха броили някой милион допълнително, или могат да бъдат заразени от треската на търговете, пише в обширен материал по темата германският икономически всекидневник Handelsblatt.
Така например през тази година на търг в Монтерей са били продадени три рядко срещани модела Ferrari 250 SWB California Spider. От тази платформа са били построени около 90 единици. Олекотената версия постигна повече от 11 млн. долара в аукционната къща Goodings, а прототип от Ferrari бе продаден за "само" 6,6 млн. долара, докато при търг на RM Auctions чукчето удари при цена от 8,8 млн. долара. Това прави изключително трудни прогнозите за постъпленията от продажбите и оценяването на всяко конкретно превозно средство.
Защото този феномен не е единичен случай. При RM се предлагаха два Ford GT40. Предложеният като шрек на Ferrari в истинската си оригинална боя състезателен автомобил бе продаден за 11 млн. долара, и то само защото той е служил с нарязания си покрив за кола, в която да се снима филмът "Льо Ман" на Стив Маккуин. За разлика от нея "обикновенното" копие постигна в същия търг цена от "само" около два милиона долара.
В Пебъл Бийч RM Auctions успя да постигне продажби за 95 млн. долара като общ резултат от търговете и така постига средна цена от 1 млн. долара. Резултатът на Goodings е дори трицифрен. Който обаче се надява на високи цени, не трябва да забравя, че постигнатите в някои търгове цени не винаги могат да бъдат репродуцирани. Пебъл Бийч е само парченце от мозайката на целия пазар.
„Увеличил се е интересът към реалните активи“, коментира основателят на Historic Automobile Group Дитрих Хатлапа, бивш банкер в Baring Securities и ING, пред Wall Street Journal. Той е и колекционер, създал HAGI Top – нов индекс, проследяващ цените на представителната извадка исторически автомобили. Въпреки че оборотът от търговете за най-известните класически автомобили падна леко от началото на финансовата криза насам, аукционните къщи все още се радват на оживен бизнес и поставят рекорди.