Главният изпълнителен директор на Nissan Motor Company Карлос Госн обяви, че възродената марка Datsun ще излезе на пазара с автомобил на цена от около 3000 долара
В интервю за Wall Street Journal роденият в Бразилия мениджър заяви, че в компанията разчитат на новите модели за увеличаване на ръста на продажбите най-вече на развиващите се пазари.
Автомобилите Datsun ще бъдат насочени най-вече към Индия, Индонезия и Русия, където може да бъде постигната подобна цена. Причината е, че частите и компонентите за тях ще бъде произвеждани в съответните държави. „Ако изберете САЩ, за да си купите Datsun, цената няма да бъде 3000 долара”, коментира Госн.
Той обаче допълни, че ниската цена на автомобила съвсем няма да означава, че той ще бъде некачествен. Новите модели ще се предлагат с въздушни възглавници и автоматични скоростни кутии. Цената от 3000 долара обаче е близо три пъти по-ниска от най-евтиният Nissan, който се продава в момента – модела Tsuru. Неговата стойност на пазара в Мексико е 8000 долара.
„Ако успеем, ще създадем ново дъно на ценообразуването на автомобили в развиващите се страни. В същото време целта ни е с пускането на Datsun до 2016 г. да завладеем 8% от световния пазар”, каза още Госн. В момента Nissan държи 6% от продажбите на нови коли.
„Ние виждаме в развиващите се пазари възможност за ръст в по-ниския ценови сегмент. Повторното възраждане на Datsun ни позволява да се включим по-добре на тези пазари", казва и Саймън Спрул, маркетинг директор в Nissan.
Под името на Datsun за първи път бяха продавани автомобили в Япония през 30-те години на миналия век. По-късно марката бе пусната на световния пазар, защото малко клиенти познаваха името Nissan извън Япония. През седемдесетте Datsun намери в САЩ много последователи с малки модели като B210. В средата на осемдесетте години Nissan отдръпна марката и започна да продава колата под своето собствено име.