Автомобилостроителят Opel продължава да се спуска все по-надолу в класацията за продажби в Германия. През август продажбите на ключовия вътрешен пазар се сриват с 19,1% спрямо същия месец на миналата година, както обяви във вторник базираната във Фленсбург Федерална службата за моторни превозни средства. С по-малко от 16 000 нови регистрации, традиционната марка в Германия е с пазарен дял от 6,9%.
И при другите производители положението не е розово. BMW, Ford, Fiat и Toyota отчитат намаление на продажбите в двуцифрени стойности. Общият брой на регистрациите на нови автомобили в Германия пада през август с близо 5 на сто.
През първите осем месеца на 2012 г. продажбите на Opel са намалели според данните на службата с 11,5% до близо 151 000 превозни средства.
Производителят, който продава колите си предимно в Европа, страда подобно на други автомобилни производители, и от слабото търсене в разтърсените от криза страни от Южна Европа. Затова в три от четирите германски завода на компанията от тази седмица започва по-кратка работна седмица. Съкратеното работно време е планирано да се осъществи в 20 дни от септември до края на годината.
Обявяването на решението се случва точно на рождения ден на Opel. Преди това синдикатите заплашиха, че ще се съгласят с плановете за съкращения само при увеличение на заплатите. Освен това и ръководството следва да бъде включено в мерките за строги икономии.
Всички надежди на мениджмънта са насочени към новите модели на Opel – градският Adam и компактния джип Mokka.
За второто тримесечие на 2012 г. американският концерн-майка General Motors записа оперативна загуба от 361 млн. долара (294 млн. евро) на бизнеса си в Европа след 256 млн. долара за първото тримесечие.