Бързият спад на автомобилния пазар във Франция продължава. Новите регистрации на автомобили отчитат спад от 11,4% през август в сравнение със същия период на предходната година, съобщиха от автомобилната асоциация CCFA в понеделник. За периода януари-август спадът възлиза на 13,4%, пише Financial Times.
При местния производител на автомобили Renault продажбите през август намаляват с около 20%, а по-големият конкурент PSA Peugeot Citroen отчете спад от почти десет процента. И чуждите доставчици се представят зле. Така например американският концерн Ford отчита спад на новите регистрации с над 43%.
Производителите на автомобили във Франция страдат от сдържаността на потребителите предвид слабата икономика и нарастващата безработица. На основния пазар в Европа приходите непрекъснато падат от началото на еврокризата, а зависимостта от вътрешния пазар при френските производители е твърде голяма.
Заради рецесията Peugeot ще съкрати повече от 10 000 работни места и ще затвори фабриката си Aulnay в близост до Париж. До 2015 г. концернът планира да икономиса 1,5 млрд. евро. За разлика от своя конкурент Renault, през последните години Peugeot задържа голяма част от производството си във Франция и се концентрира силно върху европейския пазар. Заради кризата в Европа в момента концернът изпитва финансови затруднения.
PSA и Renault също така се опитват да разширят дейността си на нови пазари - те искат да стъпят в Китай или Русия.
Близо половин милион души в момента са заети във френската автомобилна индустрия. Новото социалистическо правителство стартира в края на юли програма, за да помогне на бранша. Кабинетът планира да предложи държавни премии за стимулиране закупуването на електрически и хибридни автомобили. Покупката на електрическа кола се субсидира с 7000 евро, а на хибриден автомобил - с 4000 евро.