fallback

Китайският автомобилен пазар се свива през първото тримесечие

През март обаче продажбите отново показват положителна тенденция, като при леките коли нарастването е от 4,5%

13:50 | 12.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Отслабващата конюнктура на китайския автомобилен пазар не намира покой. Продажбите на леки и лекотоварни автомобили на най-големия пазар в света се свиват леко за периода от януари до март. Сега прогнозите за растеж за текущата година са в риск, отбелязва Wall Street Journal.

През първото тримесечие общите продажби на превозни средства в Китай са намалели с 3,4% до 4,79 млн. единици, посочва китайската асоциация на производителите на автомобили. Броят на продадените автомобили е спаднал с 1,7 процента до 3,77 млн. броя.

През март обаче продажбите отново показват положителна тенденция. За месеца има ръст от 1%, като в сегмента на леки коли нарастването е дори от 4,5%.

Още в началото на март сдружението на производители изрази своята загриженост за това, че прогнозата за растеж от 8 до 10 на сто за цялата година е в риск. Официално обаче производителите не се отказват от целта въпреки слабите резултати от първото тримесечие.

Отделните производители и други наблюдатели на пазара обаче са по-предпазливи от асоциацията и предвиждат ръст между 5 и 10 на сто. Тези прогнози наистина са значително по-оптимистични от ръста от миналата година в размер на 2,5%, но далече от двуцифрения ръст, който радваше местната автомобилна индустрия години наред.

Спадът в продажбите на автомобили често е знак за забавяне на цялостното икономическо развитие. Икономистите изчисляват растежа на икономиката на Китай през първото тримесечие на 8,3%. Това би било най-слабото тримесечие за страната от второто тримесечие на 2009 г. насам. През въпросната година китайският автопазар, подкрепен от стимулите за закупуване на нови автомобили от страна на правителството, отчете невероятните 46% ръст.

Особено зле за първите три месеца на тази година се е развил бизнесът на американския производител Ford. Неговите продажби са се сринали с 14% до 121 393 коли. Не толкова зле се представят обаче останалите чуждестранни производители, чиито марки остават по-търсени от местните. General Motors успява да продаде 745 152 автомобила, което е ръст от 9% на годишна база. Volkswagen е продал 483 400 коли, което е нарастване от 13% в сравнение със същия период на миналата година.

Отлични продажби, както и досега, се отчитат в премуим сегмента. Mercedes Benz например увеличава продажбите си с почти една четвърт до 54 720 автомобила. Преди всичко успешен е флагманът S класа, от която са били продадени 13 400 единици – ръст от почти три четвърти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:15 | 05.09.22 г.
fallback