По пътищата на Германия през 2020 г. ще пътуват един милион електромобила, предвижда правителствената програма "Regierungsprogramm Elektromobilität", която трябва да бъде гласувана в сряда от Бундестага (германския парламент). Документът не предвижда парични премии за закупуване на екологичните коли, но пък дава множество преференции на притежателите, предаде Ройтерс.
През следващите две години Берлин планира да инвестира в развитието на електромобилостроенето 1 млрд. евро. Средствата ще бъдат вложени предимно за изпълнението на необходимите изследователски проекти. С т. нар. "Конюнктурен пакет II" с антикризисни мерки, правителството в Берлин вече отпусна 500 млн. евро до края на 2011 г. за изследвания и развойна дейност в сферата на електромобилите.
В доклада на Националната платформа за електромобилност се подчертава, че за практическото приложение на програмата за електромобилостроенето ще бъде необходима съществена държавна подкрепа. Според експерти, ако не бъде предоставена такава подкрепа, в Германия през 2020 г. ще има 450 000 електромобила. В момента в Германия има около 2300 електромобила.
За да бъдат насърчени хората да купуват електромобили, се планират различни облекчения, преди всичко данъчни. Няма да има парични стимули, тъй като според експерти електромобилите ще струват средно с 10 000 евро по-малко от бензиновите коли.
В своето седмично видеопослание канцлерът Ангела Меркел отново напомни правителствената цел през 2020 г. в Германия да има 1 млн. електроколи. Тя обаче не спомена за конкретни субсидии. По този начин правителството не откликва на призива на индустрията за директни премии за покупка. Председателката на Зелените в Бундестага Ренате Кюнаст например настоява за премия от 5000 евро. "Трябва да се застъпим за премия от 5000 евро", заявява Кюнаст в интервю за Tagesspiegel. Автомобилоприозводителите също настояват за директни субсидии при закупуване на подобен автомобил, каквато е практиката в други държави. В "Националната платформа Електромобилност" се предлага електромобилите да се насърчават с по 150 евро на киловатчас. За средностатистически автомобил с мощност 20 киловатчаса, това прави около 3000 евро. Председателят на антимонополната комисия и изтъкнат професор по икономист Юстус Хаукап обаче предупреждава да не се гарантират твърде много субсидии. Все още не е ясно, дали електромобилите имат бъдеще или ще се наложи друга технология, казва той пред вестник Euro am Sonntag. И се надява субсидиите за електромобили да не са "следващата глупост". Хаукап е и противник на субсидирането на енергията от възобновяеми енергийни източници.В момента в Германия чистите електроавтомобили са освободени от данък за пет години. В бъдеще всички първоначално регистрирани до края на 2015 г. пълни електромобили или автомобили, които отделят по-малко от 50 гр. въглероден диоксид на километър, ще бъдат освобождавани от данък за срок от 10 години. Освен това градовете и общините ще получат правото да освобождават т. нар. "бус лента" за ползване и от екологичните коли. Възможно ще бъде създаването и на ленти само за електромобили. Който ползва електромобил като допълнителна кола, ще бъде освободен от задължителната застраховка.