Всяка година богатите и известни представители на модния свят се събират във Виена за едно от най-големите и зрелищни годишни благотворителни събития в света – Life Ball (Бал на живота). На бала се извършва най-масовото и мащабно набиране на средства в помощ на хив-позитивните и носителите на вируса на СПИН.
В последните десет години един от спонсорите на събитието е и автомобилният производител Mini. В процес на сътрудничество с дъщерното дружество на BMW са работили именитите дизайнери на Diesel, Versace и Agent Provocateur, а уникалните преображения на малката кола, които излизат под талантливите им ръце, успяват да наберат ежегодно над половин милион евро за каузата.
Тази година към екипа от творци, които подготвят необичайни и дизайнерски версии на благотворителното Mini, се присъединиха три нови големи имена - Кенет Коул, Даян фон Фурстенберг и криейтив директорът на Calvin Klein Франсиско Коста. Всеки от тях ще създаде своя собствена визия за малкото автомобилно бижу, което ще бъде продадено на 17 юли във Виена по време на откриването на 18-тата Международна СПИН конференция.
Освен благотворителност, събитието гарантира истинско шоу с уникалния си и екстравагантен стил. Билетите за събитието са ограничени до 3 780 броя. Част от тях носят името “Style Ticket” и се продават на половин цена. Собствениците на тези билети обаче трябва да се съобразят със специален библейски дрес код, наречен Life Ball Style Bible. Именно тези гости, заедно със звездите, ще минат през червения килим до входа на кметството във Виена, където се провежда ежегодно събитието, за да демонстрират облеклото си.
Преди две години един от организаторите – Гери Кезлър, призова гостите да бъдат по-малко провокативни и по-креативни в избора си на дрехи за бала.
За желаещите да носят обикновени коктейлни дрехи билетите са на пълната си цена. Част от тях се разпространяват чрез продажба в eBay, други вървят на цена от 150 евро. За 2009 г. събраната от бала сума възлиза на 1 640 181 евро
Събитието се провежда от 1993 г. Днес вече шоуто далеч надхвърля границите на Австрия и се излъчва по 60 телевизии и отразява от над 500 медии по цял свят.
Организатор е неправителствената фондация AIDS LIFE, създадена през 1992 г. от Гери Кезлър и Торгом Петросиан. От тогава до днес, под различна форма, кампанията подпомагат Хайди Клум, Шарън Стоун, Наоми Кембъл, сър Елтън Джон и множеството знаменитости, които ежегодно красят събитието и привличат медийното внимание с присъствието си.