Освен за броя продажби, сред автомобилните компании има надпревара и за това чия марка е най-скъпа и се оценява най-високо от потребителите и инвеститорите.
Класацията се провежда ежегодно от компанията за пазарни изследвания Millward Brown и резултатите за тази година посочват първото място на германската автомобилостроителна компания BMW, която изпревари Toyota, предава ДПА.
В годишната си класация на 100-те водещи марки в света компанията определя стойността на марката BMW на внушителната сума 21,8 млрд. долара, което е спад с 9 процента спрямо 2009г., но все още е най-високата стойност в класацията.
Репутацията на японския автомобилостроител Toyota през последните месеци пострада заради редица дизайнерски грешки и технически проблеми, поради което компанията е отстъпила до второто място в класацията.
За определяне на стойността на марките Millward Brown използва сложна формула, която се основава на ключови резултати на компаниите, прогнозирания им растеж и проучване сред 1,5 милиона потребители от цял свят.