Съвсем скоро 3D образът може да стане достъпен не само в кината, и то на специален екран, но и вкъщи, на канапето пред телевизора. В САЩ вече има няколко телевизионни канала и производители на телевизори, които обединиха усилията в общи проекти за вкарването на 3D образите в домовете на хората.
Мнозина са скептични дали потребителите ще изхвърлят така изведнъж LCD екраните и плазмените си телевизори. С началната си цена от 2 000 долара комплектът за гледане на 3D сега струва доста повече от големите плоскоекранни телевизори. Освен това зрителят се нуждае от специални очила, които за сега се произвеждат само в големи количества за кината и купуването на чифт на дребно може да ви излезе солено.
Производителите обаче се обзалагат, че потребителят скоро ще се влюби в новата техника. От части може да станем свидетели на същия ефект, който постигна филмът на Джеймс Камерън – Аватар. В началото на тази година той счупи рекорда по най-бързо събиране на милиард долара приходи в киноиндустрията. Компаниите, които са си поставили за цел да навлязат на пазара на 3D устройствата за домашна употреба се надяват да прехвърлят ефекта от киносалона във всекидневната и се надяват на същия грандиозен успех, който постигна филмът.
В очакване на задаващата се вълна на 3D образи спортния канал ESPN обяви, че има готовност да покаже мачовете от Световната купа по футбол и NBA в 3D вариант от юни, а каналът Discovery, заедно с Imax и Sony обединиха усилия и ще създадат 3D развлекателен канал още през следващата година.
На Международното изложение на битова електроника в Лас Вегас Toshiba вече представи модел на телевизор с "мозък", който дава триизмерен образ, предаде AFP.
Телевизорът "Cell TV" има свръхмощен микропроцесор, който му позволява да се свързва с други апарати в дома и да преобразува двуизмерната картина в триизмерна.
Мощността на микропроцесора е 10 пъти по-голяма, отколкото на обикновените персонални компютри и 143 пъти по-голяма от тази на повечето телевизори с течнокристален дисплей. Новият апарат, който след Япония ще се появи на пазара в САЩ, осигурява ненадмината разделителна способност. За целта се използват две технологии. Едната заглушава страничните шумове, а другата позволява цветовете и контрастът автоматично да се приспособяват към условията в стаята в момента, в който телевизорът бъде включен.
Главното предимство на "Cell TV" обаче е, че дава възможност "всичко да се гледа в три измерения" чрез преобразуването на 2D образи в 3D. Това важи за телевизионните програми, DVD-та или видеоигрите.
“Звездите предричат, че през 2010 година на пазара ще се появят 3D телевизори и телевизионни програми“, казва шеговито пред New York Times Джон Тейлър, вице президент на LG Electronics.
Единственият въпрос пред производителите сега е до колко потребителите ще са склонни да дадат голяма сума за новата техника и привилегията да гледат триизмерни образи у дома. Това, което обнадеждава производителите обаче е трендът, според който зрителите се интересуват и захласват по всичко, което се доближава най-пълно до истинския живот, включително и образите.
А дали скоро няма да можем да гледаме и усещаме 4D образи в домашни условия?