Lego ще си партнира с Amazon.com за проект, който обединява конструкторите на производителя на играчки с интерактивния гласов асистент на онлайн гигантна, пише Bloomberg.
Децата ще могат да си общуват с виртуалния асистент Alexa на Amazon чрез програма за разказване на истории, докато играят с конструкторите си. Продуктът е пуснат във Великобритания и САЩ в сряда, обяви датската компания в имейл.
Проектът е част от усилията на главния изпълнителен директор на Lego Нийлс Б. Кристиансен да запази компанията, свързана с поколението деца, което е обсебено от дигиталните екрани. Досега Lego отчита смесени резултати от своите дигитални начинания. Въпреки че „Lego: Филмът“ от 2014 г. и част от видео игрите на компанията бяха успешни, нейният голям залог от 2010 г. в компютърната онлайн мултиплейър игра „LegoUniverse” беше провал.
Историите на Alexa са насочени към деца между две и пет години, които играят с конструктора Duplo на Lego. Сред тях се нареждат „The Plane Story” (история за самолет, който отива на ваканция) и „The Rabbit Story” (за заек, който се среща с другите домашни любимци на своето семейство).
"Хората не правят разлика между физическа и дигитална игра“, коментира Джеймс Поултър, ръкводител „Развиващи се платформи и партньорства“ в Lego. По думите му интегрирането на звук е друг начин, по който да се допълни и разшири преживяването по време на игра.
През 2017 г. най-големият европейски производител на играчи отчете първия спад на приходите от продажбите си от 13 години, с което сложи край на своята бърза експанзия и ръст на печалбата. Само между 2010 и 2015 г. приходите от продажби на компанията се увеличиха повече от два пъти, а организацията нарасна твърде много. Миналата година Lego отговори на всичко това като съкрати 1400 работни места, или около 8 на сто от своята работна сила.