Умните часовници няма да погълнат швейцарското часовникарство, твърди главният изпълнителен директор на Swatch Group Ник Хайек, цитиран от AFP. Причината за коментара му е фактът, че новите устройства бележат впечатляващ растеж, докато секторът в Швейцария се свива.
През 2015 г. оборотът на Swatch е намалял, но броят на продажбите е нараснал, посочва ръководителят на най-голямата компания за часовници в света.
Според него няма "канибализация" на пазара. "В САЩ много хора вече не носят часовници. Тук това е врата, която се отваря за нас", посочва още Хайек.
Резултатите от проучване на Strategy Analytics показват, че продажбите на умни часовници са достигнали 8,1 млн. броя през третото тримесечие, което представлява четирикратен скок на годишна база. Същевременно продажбите на швейцарски часовници са се свили с 5 на сто до 7,9 млн. броя.
Технологичният гигант Apple получава лъвския пай от пазара с дял от 63%. Веднага след компанията се нарежда корейската Samsung с 16%. Двете фирми продават около 80% от свързаните часовници в света.
Хайек е категоричен, че Swatch не се мери с Apple, защото последната е компания за потребителска електроника, а Swatch работи в различна ниша.
Швейцарските компании държат да предлагат красиви часовници, които се носят като бижу, а в тях се добавят функционалности, характерни за електрониката.
Swatch също навлезе на пазара на умни часовници с устройството Bellamy, което разполага с функция за безконтактни плащания.
(БТА)