Alibaba Group Holding и Walt Disney стартират система за показване на т. нар. „допълнително“ съдържание в Китай, за да насърчат продажбите на свързани с филми играчки, книги и пътешествия до Disneyland, пише Wall Street Journal.
Днес двете компании обявиха, че са сключили няколкогодишно лицензионно споразумение и ще започнат предварителни продажби на системата, наречена DisneyLife, веднага в сайта за онлайн пазаруване на Alibaba – Tmall. Говорителят на Disney заяви, че доставките ще започнат от 28 декември.
Устройството има формата на Мики Маус и струва 125 долара. То ще дава достъп на потребителите до съдържание на филмовото студио – филми, анимационни сериали и игри. Притежателите на джаджата ще имат възможност да планират и своите посещения в тематичните паркове на Disney в Хонконг и Шанхай.
Устройството се предлага с едногодишен абонаментен план за достъп до съдържание на Disney, твърдят от компанията. Все още не е ясно по колко ще бъдат таксувани китайските потребители след първата година.
Този ход идва след като Disney си постави за цел да привлече повече посетители в своя тематичен парк в Шанхай, който планира от повече от десетилетие, но се сблъска с известни неуспехи в Китай. Освен това Disney се опитва да генерира приходи в Китай отвъд боксофиса.
От своя страна, Alibaba се опитва да разшири услугите си в сферата на забавлението в Китай, вторият най-голям филмов пазар по приходи в света след САЩ.
Устройствата са подобни на системите за игри като PlayStation на Sony и Xbox на Microsoft, които се явяват допълнение на вече съществуващи интернет и кабелни услуги. DisneyLife изисква единствено онлайн връзка.
Alibaba и нейният конкурент Tencent Holdings, както и други китайски технологични компании, сключват сделки с филмови студия и фирми, предлагащи различни забавления, за да могат да предоставят повече съдържание в собствените си сайтове.