Първият китайски пътнически самолет вече е факт след години забавяне на финализирането му. Проектът доближава Китай до осъществяването на мечтата ѝ да създаде конкурент на Boeing и Airbus Group, пише Wall Street Journal.
Самолетът C919 няма да бъде продаван на превозвачи в близките три години, което подчертава трудностите, пред които се изправя Китай, в превръщането си в глобален играч в авиационната индустрия.
C919 е разработен от държавната компания Commercial Aircraft Corp. of China (Comac) и е задвижван от два двигателя. Той трябваше да осъществи първия си полет през 2014 г., а продажбите му да стартират през 2016 г. Производствени проблеми обаче попречиха на Comac да осъществи плана си и неколкократно се наложи да промени сроковете. От компанията очакват, че тестовите полети ще започнат през следващата година, а продажбата - най-рано през 2018 или 2019 г.
Самолетът има 158-174 места, а дизайнът му е направен в Шанхай. Китай разкри плановете си за него още през 2006 г., като част от продължилите десетилетия усилия за създаване на развит авиосектор в страната, който да разбие доминацията на Boeing и Airbus.
Самолетът се появява след неуспешните опити за създаването на голям пътнически самолет през 70-те и началото на 80-те години на миналия век. Целта на C919 е да помогне за задоволяване на увеличаващото се търсене на самолетни превози в континенталната част на Китай.