Швейцарският производител на луксозни часовници Swatch Group стартира партньорство с китайски банкови гиганти за продажбата на часовник, който може да извършва плащания в обекти за търговия на дребно в азиатската страна. С този ход компанията отправя предизвикателство към умните часовници на Apple и Samsung, пише Bloomberg.
Часовникът ще позволи на потребителите да плащат във всички магазини в Китай, които разполагат с устройства на UnionPay, твърди швейцарската компания.
Фирмата работи по проекта заедно с Bank of Communication (Bocom), една от петте най-големи китайски банки.
Устройството носи името Swatch Bellamy и ще се продава в Китай в обектите на Bocom и Swatch от януари следващата година на цена от 580 юана (91 долара). Планира се по-късно да бъде пуснат в САЩ и Швейцария, обяви главният изпълнителен директор на Swatch Ник Хайек.
Часовникът работи по подобие на банкова карта благодарение на комуникационен чип, разположен под циферблата.
На въпрос защо Swatch Bellamy се продава първо в Китай, Хайек обясни, че въпреки че Swatch винаги е възприемала родната си Швейцария за първа локация, за да се направи нещо ново с местните банки са нужни месеци и дори години.
Представянето на часовника се случва в момент, в който швейцарските производители на часовници страдат от свиването на китайския пазар, след като правителството започна антикорупионна кампания, която не насърчава скъпите подаръци по високите етажи на властта.