За 1,99 долара можете да свалите от интернет пакет дигитални стикери за мобилното приложение за изпращане на съобщения Line. Така можете да се сдобиете със стикери на "Грижовните мечета", които намигат, плачат, танцуват или карат скутери.
Потребителите на различните приложения от този тип възприемат тези изображения като забавен начин бързо да предадат емоциите си на приятелите си. За Sony, която е създател на стикерите, това е нова възможност за генериране на приходи, пише Bloomberg.
Подразделение на технологичния гигант в Токио, което има около 50 служители на пълно и непълно работно време, създава стикерите, търсейки герои от комикси и други медии, за да намери символи, които да изразяват цяла гама от емоции.
Атсуши Фукуда, президент на Sony Digital Entertainment, твърди, че екипът, отговарящ за стикерите, ги разпространява чрез най-големите приложения за изпращане на съобщения в Азия, включително чрез японската Line, китайската WeChat и южнокорейската KakaoTalk.
Sony разполага с лицензи за използването на герои от телевизионни предавания като „Весели мелодии“, „Грижовните мечета“ и „Powerpuff Girls”, за да създаде база от харесвани стикери.
Освен това подразделението проучва възможностите за използване на повече герои от филмовото студио на Sony в Холивуд, както и от това за видео игри. Благодарение на това компанията може да предложи стикери по случай 30-ата годишнина на „Ловци на духове“, твърди Фукуда. Sony вече пусна стикери и с Tori Inoue, позната още като котката на Sony – герой, известен от няколко игри за PlayStation.
“Научихме, че един стикер може да се превърне в хит, дори и героят, който изобразява, да не е известен, стига да изразява добре емоции“, коментира Фукуда в интервю. „Искаме да продаваме дигитално съдържание и да бъдем свързващото звено между фирмите на клиентите ни и потребителите на социалните мрежи“.
За постигането на последната цел Sony работи с компани като Procter & Gamble и Coca-Cola, за да създава промоционални стикери, които обикновено се предлагат за безплатно сваляне, обяснява Фукуда. Той отказва да предостави данни за продажбите на подразделението или да разкрие колко е инвестирала Sony в този проект.
От своя страна Line таксува рекламодателите с между 20 и 30 млн. йени (най-малко 195 хил. долара) за създаването на т. нар. промоционални стикери, които да бъдат достъпни в нейния онлайн магазин за най-малко четири седмици.
Sony започва да предлага дигитални стикери чрез Line през април 2012 г., а чрез WeChat - само преди два месеца. Line, която обмисля да стане публична компания в САЩ, и WeChat на Tencent, имат по повече от 400 млн. потребители. Техният успех успя да привлече вниманието на Силициевата долина, благодарение на което Google и Facebook вече предлагат колекции със стикери в своите приложения за изпращане на съобщения.
Продажбите на дигитални стикери на потребителите на Line генерират около 1 млрд. йени (9,7 млн. долара) месечно, разкрива говорителят на компанията Хазуки Ямада. Line дели част от сумата със създателите на изображенията. Ямада обаче отказва да разкрие приходите, които биват генерирани само от промоционалните стикери.
„Приходите от стикерите в Line ще продължат да нарастват в зависимост от броя на абонатите“, твърди Джошуа Конг, анализатор в Shinhan Investment. По думите му докато Sony и другите партньори на компанията полагат повече усилия за популяризиране на стикерите чрез Line, средният приход от потребителите на приложението вероятно ще се увеличава.
Sony Digital Entertainment започва работа през 2004 г. като подразделение на Sony Pictures Entertainment. През 2007 г. дигиталната група се превърна в отделена компания, собственост изцяло на Sony, която се фокусира върху бизнес възможностите на пазара на смартфони.
В момента главният изпълнителен директор на Sony Казуо Хираи се опитва да съживи компанията, която очаква шестата си годишна загуба, тъй като търсенето на телевизори и компактни фотоапарати намалява.
Стикерите едва ли ще се превърнат в най-успешната част от бизнеса на гиганта, но подразделението се вписва добре в плановете на Хираи за насочване на компанията към развлекателното съдържание, конзолите и мобилните устройства.
Освен това кой не би искал да получи картинка на "Грижовно мече", което е полегнало за дрямка?