fallback

Xbox One изравни резултата на PlayStation 4

Microsoft заяви, че през първия ден са били продадени над 1 млн. броя от новата ѝ конзола

10:28 | 25.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

След като в петък американският технологичен концерн Microsoft Corp. пусна своята нова конзола Xbox One на някои от водещите 13 пазари по света, днес компанията се похвали, че продажбите през първия ден са достигнали 1 милион броя.

Това е много по-добър резултат от първия ден на продажби на Xbox 360 и рекорд за компанията, както и изравнен резултат с дебютиралата преди седмица PlayStation 4 на Sony, заяви базираният в Редмънд концерн в изявление. Xbox One бе пусната в продажба в петък в Австралия, Австрия, Бразилия, Канада, Франция, Германия, Ирландия, Италия, Мексико, Нова Зеландия, Испания, Великобритания и САЩ, след като компанията задраска осем страни от първоначалния списък за дебютните продажби. 

Постигнатите в петък продажби на Xbox One обаче само на пръв поглед са равни с тези на PS4. Докато Sony пусна конзолата си само в САЩ и Канада, Microsoft стартира с цели 13 страни на няколко континента. Освен това предложението на Sony е по-достъпно, така че е нормално да достигне до повече потребители. PS4 струва 399 долара, а Xbox One се продава на цена с цели 100 повече. PlayStation 4 ще бъде пусната в продажба на 29-и ноември на още 30 пазари в Европа и Латинска Америка, както и в Япония на 22-и февруари.

Двете компании се конкурират за вниманието на геймърите и се опитват да съживят пазара за конзолни игри, който се сви с 32 процента до 13,3 милиарда долара от 2008 г. до 2012 г., според данни на компанията за пазарни проучвания NPD Group. И двете конзоли предлагат подобрени графики и повече забавления. Xbox One се продава за 499 долара, докато PlayStation 4 се предлага за 399 долара.

Microsoft, която се опитва да налага камерата в системата за разпознаване Kinect на Xbox One като контролер за всички форми на дневно забавление, съсредоточава своето послание в различни допълнителни приложения и ексклузивно съдържание, включително игрите Ryse: Son of Rome“ и "Dead Rising 3", както и предстоящото екшън телевизионно шоу на Стивън Спилбърг.

GameStop Corp., най-големият търговец на дребно на видео игри в САЩ, заяви през тази седмица, че 2,3 милиона клиенти са в списъка за изчакване на нови играчи на конзоли на Sony и Microsoft.

Очаква се след първоначалния тласък през първите дни Sony и Microsoft да продадат по около 3 милиона конзоли в световен мащаб до края на годината, смята анализаторът Майкъл Олсън от Piper Jaffray Cos в Минеаполис.

Продажбите на физически и цифрови игри в САЩ са нараснали със 17 процента през трите месеца, приключващи през септември, съобщи NPD, което е най-големият ръст за  индустрията от второто тримесечие на 2011 година насам.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:49 | 09.09.22 г.
fallback