Главният изпълнителен директор на BlackBerry Торстен Хайнс застана пред акционерите на компанията във вторник - една не точно приятна задача, като се има предвид стабилният и дългогодишен спад на компанията и отчетените разочароващи приходи миналия месец, пише Businessweek.
Събитието започна с решение да се промени официалното име на фирмата - от Research in Motion на BlackBerry. След това Хайнс изложи амбициозна, макар и неясна визия за бъдещето.
"Ние не сме компания за устройства", заяви той, като прогнозира, че традиционната силна страна на компанията - сигурността, ще й даде предимство на пазара за свързани автомобили, медицинска апаратура и интернет за различни устройства. В същото време BlackBerry Messenger ще се превърне в мобилна социална мрежа, а продажбите на смартфоните ще се подобрят на фона на разпространението на добре възприеманата операционна система на компанията, коментира той.
Единственото, за което Хайнс настоя, бе търпение, за да се финализира планът за преструктуриране на BlackBerry, който се осъществява на три фази. Засега той е във втора фаза, която предвижда наливане на пари в растеж. Този инвестиционен етап, както Хайнс изглежда разбира, едва ли ще се хареса на инвеститорите - проблем, който на няколко пъти бе споменат пред акционерите. Те имаха възможност да зададат въпроси. Ето и някои от тях:
Трябва ли BlackBerry да бъде разбита на отделни компании?
Първият акционер, задал въпрос, попита дали би имало логика BlackBerry да бъде разделена на компании, специализирани в хардуерни продукти, софтуерни услуги и патенти. Дори би могло някоя от тези отделни компании да бъде купена. Хайнс не изключи тази възможост. Все пак той подчерта, че ако човек иска да продаде къщата си, първата разумна стъпка би била да ремонтира кухнята. За момента фокусът на компанията трябва да бъде върху спасяването й, посочи той.
Защо Wall Street, Ню Йорк и американските потребители не ценят BlackBerry толкова много?
Събитието, на което говори Хайнс, се проведе в Канада и на него присъстваха доста канадски акционери, които изглеждаха наистина разочаровани от факта, че американците не харесват телефоните на компанията.